Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Cizí jazyk > Řečové dovednosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.
Autor Kamila Sladkovská

Čeština pro žáky-cizince: 2 - Co děláme ve škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku jsou představeny pracovní karty pro prezentaci a nácvik vybraných sloves používaných ve vyučování. Tato slovesa charakterizují činnosti prováděné žáky, mají tedy instruktážní charakter. K jednotlivým kartám jsou připojena metodologická doporučení týkající se gramatické a případně i fonologické stránky slovesa. Cílem materiálu není naučit žáky komplexní paradigmatiku vybraných sloves, ale zprostředkovat jim porozumění instrukcím, které učitel zadává. Cílovou skupinou jsou žáci začátečníci.
Autor Svatava Škodová

Evropské jazykové portfolio a jeho využití při výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Nedílnou součástí úspěšné reformy vzdělání v současnosti je prvek osobní zodpovědnosti za vlastní proces učení se a samostatnosti v přístupu k vlastnímu vzdělání. Tyto kompetence mohou být úspěšně budovány a rozvíjeny využíváním portfolia jako významného nástroje sebehodnocení.
Autor Miluška Karásková

Čeština pro žáky-cizince: 7 – Jídlo a pití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek komentuje metody, postupy a proces výuky při seznamování žáků-cizinců s tematickým celkem Jídlo a pití. V příloze je 10 pracovních listů pro 10 slov z této oblasti. Žáci se na uvedených aktivitách a činnostech naučí množné číslo těchto podstatných jmen, naučí se vybraná přídavná jména popisující vlastnosti jídla a pití a naučí se používat přísudek mám rád / nemám rád ve spojení s podstatnými jmény ve 4. pádu.
Autor Lada Faldynová

Čeština pro žáky-cizince: 5 – Barvy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy deseti barev, s rodovým rozlišením adjektiv označujících barevné věci a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí. Žáci si procvičují již osvojená podstatná jména a slovesa probraná ve vyučování na téma Školní třída a Co děláme ve škole v seriálu Čeština pro žáky-cizince: Pracovní karty pro začátečníky. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet na téma Barvy, které na sebe plynně navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Hrajeme si v angličtině aneb Anglicky hrou pro mladší školáky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku uvádím scénář divadelní hry a jednotlivé didaktické hry, které se mi osvědčily pro výuku tématu animals (zvířata). Téma zvířat umožňuje učiteli realizovat s žáky značný počet zajímavých a různorodých činností (pantomimická ztvárnění; pohybové hry; didaktické hry, při nichž rozvíjíme i výtvarný projev žáků; různé soutěže). Toto téma může být snadno spojováno s jinými tématy, jako jsou kupříkladu barvy, části těla, charakteristiky tělesného vzhledu zvířat.
Autor Lucie Zormanová

Učíme se hravou formou slovní zásobu z tématu Body and feelings – úroveň: 1. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek si klade za úkol být inspirací pro učitelky anglického jazyka vyučující na 1. stupni ZŠ. Téma článku, tedy i výuky, je Body and feelings.
Autor Lucie Zormanová

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves, která pojmenovávají činnosti spojené s běžným režimem dne. Žáci si osvojují význam sloves a jejich správné tvary, používané v obvyklých situacích v běžném denním kontaktu. Porozumí tak lépe nejen pokynům a doporučením učitele, ale naučí se prakticky používat správné výrazy i pro pojmenování vlastních aktivit doma i ve škole.
Autor Ivana Černá

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen a sloves z tohoto praktického okruhu, má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení věcí a činností z každodenní praxe. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat zařízení z oblasti komunikace včetně činností s nimi souvisejícími. Žák má porozumět výrazům „napsat dopis, poslat dopis nebo SMS, používat počítač – internet, poslat e-mail“, užít správně slovo televize a následně používat tyto výrazy v odpovídajícím kontextu.
Autor Ivana Černá

Čeština pro žáky-cizince: 17 – Město

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek si klade za cíl obohatit slovní zásobu žáka výrazy z komunikační oblasti město. Seznamuje nejen se slovníkovými tvary těchto slov, ale i s jejich tvary nejčastěji používanými v běžné komunikaci. Žák se seznámí s adverbii místa (vpravo, vlevo, vedle, rovně, doleva, doprava, nahoru, dolů). Žák se seznámí s imperativem slovesa jít. Žák se seznámí se slovy signalizujícími nebezpečí. K příspěvku náleží deset pracovních karet, ke kterým jsou zpracována jednotlivá metodická doporučení. Rozsahem a náročností je příspěvek vhodný pro začátečníky.
Autor Alena Klabanová
Celkem: 63