Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Cizí jazyk

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čeština pro žáky-cizince: 5 – Barvy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy deseti barev, s rodovým rozlišením adjektiv označujících barevné věci a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí. Žáci si procvičují již osvojená podstatná jména a slovesa probraná ve vyučování na téma Školní třída a Co děláme ve škole v seriálu Čeština pro žáky-cizince: Pracovní karty pro začátečníky. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet na téma Barvy, které na sebe plynně navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Čeština pro žáky-cizince: 1 – Setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek hravou a zábavnou formou uvádí žáky-cizince do základů češtiny. Obsahuje deset pracovních karet na úvodní téma setkání. Jedná se o deset slov, která vyjadřují základní pozdravy či oslovení. Uplatní se jak při individuální výuce v běžných třídách, tak ve volitelných jazykových skupinách či kurzech pro začátečníky.
Autor Jana Hlaváčková

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma Čísla. Žáci si procvičují hlavně podstatná jména, slovesa, číslovky, určování času a význam slov včera, dnes a zítra. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe plynule navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Čeština pro žáky-cizince: 18 – Počasí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek seznamuje žáky-cizince se slovní zásobou na téma počasí, zabývá se metodickým postupem pro výuku a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma oblečení a čas. Žáci budou znát změny počasí podle ročních období, procvičí si hlavně podstatná jména, zájmena, slovesa a příslovce. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves, která pojmenovávají činnosti spojené s běžným režimem dne. Žáci si osvojují význam sloves a jejich správné tvary, používané v obvyklých situacích v běžném denním kontaktu. Porozumí tak lépe nejen pokynům a doporučením učitele, ale naučí se prakticky používat správné výrazy i pro pojmenování vlastních aktivit doma i ve škole.
Autor Ivana Černá

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen a sloves z tohoto praktického okruhu, má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení věcí a činností z každodenní praxe. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat zařízení z oblasti komunikace včetně činností s nimi souvisejícími. Žák má porozumět výrazům „napsat dopis, poslat dopis nebo SMS, používat počítač – internet, poslat e-mail“, užít správně slovo televize a následně používat tyto výrazy v odpovídajícím kontextu.
Autor Ivana Černá

CLIL - ON THE FARM

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem je dokázat identifikovat a pojmenovat různá domácí zvířata, naučit se písničku BINGO, procvičovat výslovnost, pozornost a krátkodobou paměť, porozumět instrukcím v cizím jazyce a posilovat sebedůvěru žáků.
Autor Irena Kozáková

Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.
Autor Helena Havlíčková

Činnostní metody jsou účinné i na cestě k abstraktnímu myšlení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Abstraktní myšlení u mladších žáků se postupně vyvíjí. Příspěvek nabízí několik možností, jak přes činnostní aktivity v angličtině přispět k jeho vývoji.
Autor Helena Havlíčková

Tradigitální přístup k výuce angličtiny na ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Navzdory tomu, jak silný vliv mají v současnosti digitální technologie ve všech oblastech lidského života, není nutno se vzdávat všech osvědčených tradičních postupů při výuce cizího jazyka. Je jen třeba je vhodně s novými trendy kombinovat.
Autor Helena Havlíčková
Celkem: 85