Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Čeština pro žáky-cizince: 10 – Zvířata
| Příspěvek představuje učitelům žáků-cizinců možné postupy, metody, aktivity a činnosti, kterými mohou přibližovat žákům s odlišným mateřským jazykem tematický okruh zvířata. Žáci si osvojí také zdrobnělé výrazy některých zvířat a mláďat. Naučí se popisovat zvířata podle jednoduché charakteristiky.  | Hana Brožová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
21. 04. 2011 |
18688 |
Anglický jazyk na 1. stupni ZŠ a specifické poruchy učení
| Článek poskytuje metodickou podporu učitelům anglického jazyka jako cizího jazyka. Jeho cílem je přispět k lepšímu porozumění potřebám žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v procesu osvojování cizího (anglického) jazyka. V příloze pedagogové naleznou aktivity vhodné do výuky anglického jazyka a ukázkovou hodinu výuky anglického jazyka v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy, kde jsou zařazeni žáci se SPU.  | Jitka Tůmová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
12. 01. 2015 |
11958 |
Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky – Kdo to je? Co to je? Ten, ta, to
| Obsahem článku je kapitola z publikace Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky: metodika pro učitele. Praha : Portál, 2011. Praktická ukázka se zaměřuje na procvičování tázacích a ukazovacích zájmen a určování rodu podstatných jmen.  | Naděžda Gjurová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
23. 09. 2011 |
5086 |
Čeština pro cizince – jak pracovat se sadou obrázků? 1.část
| Tento článek si klade za cíl poskytnout učitelům malých cizinců inspiraci do hodin. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti obrázků, které najdete v příloze. Jde především o možnosti expozice a fixace sloves v češtině pro malé cizince. 1. část se zabývá aktivitami, které jsou vhodné pro skupinovou práci. Na tento příspěvek navazuje 2. část, která popisuje individuální možnosti práce se sadou obrázků.  | Petra Procházková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
 |
|
|
|
02. 03. 2010 |
27250 |
Čeština pro malé cizince: Jak pracovat se sadou obrázků? 2. část
| Cílem článku je poskytnout učitelům malých cizinců inspiraci do hodin. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti obrázků. Jde především o možnosti expozice a fixace sloves v češtině.  | Petra Procházková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
 |
|
|
|
23. 04. 2010 |
11126 |
Čeština pro žáky-cizince: 1 – Setkání
| Příspěvek hravou a zábavnou formou uvádí žáky-cizince do základů češtiny. Obsahuje deset pracovních karet na úvodní téma setkání. Jedná se o deset slov, která vyjadřují základní pozdravy či oslovení. Uplatní se jak při individuální výuce v běžných třídách, tak ve volitelných jazykových skupinách či kurzech pro začátečníky.  | Jana Hlaváčková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
 |
|
|
1 komentář |
13. 09. 2010 |
21754 |
Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas
| Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma Čísla. Žáci si procvičují hlavně podstatná jména, slovesa, číslovky, určování času a význam slov včera, dnes a zítra. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe plynule navazují.  | Jana Hlaváčková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 07. 2011 |
14311 |
Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim
| Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves, která pojmenovávají činnosti spojené s běžným režimem dne. Žáci si osvojují význam sloves a jejich správné tvary, používané v obvyklých situacích v běžném denním kontaktu. Porozumí tak lépe nejen pokynům a doporučením učitele, ale naučí se prakticky používat správné výrazy i pro pojmenování vlastních aktivit doma i ve škole.  | Ivana Černá |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
06. 09. 2011 |
9302 |
Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace
| Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen a sloves z tohoto praktického okruhu, má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení věcí a činností z každodenní praxe. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat zařízení z oblasti komunikace včetně činností s nimi souvisejícími. Žák má porozumět výrazům „napsat dopis, poslat dopis nebo SMS, používat počítač – internet, poslat e-mail“, užít správně slovo televize a následně používat tyto výrazy v odpovídajícím kontextu.  | Ivana Černá |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
14. 09. 2011 |
9709 |
Čeština pro žáky-cizince: 15 ‒ Nakupování
| Téma nakupování nebo v obchodě patří mezi nejdůležitější a zároveň nejzábavnější téma ve výuce jazyka. Příspěvek ukazuje různé aktivity a činností dětí a také navrhuje metodické postupy pro práci učitele. Procvičují se základní slovesa tématu, číslovky a podstatná jména, která žáci uplatní v praktickém životě.  | Jitřenka Malíková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
23. 03. 2012 |
8629 |