Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější

Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura u žáků 1. stupni ZŠ. Tématem hodiny je Charakteristika literární postavy. Žáci vyhledávají ve své vybrané knize charakteristické prvky dané postavy (nejčastěji si vybírají hlavní) a jejich úkolem je ji popsat. Než se však dostanou k samotnému úkolu: vysvětlíme si, jak dělíme charakteristiku postavy (vnější a vnitřní), sami si vyzkoušejí ve stručnosti charakterizovat svého spolužáka a ostatní mají za úkol ho poznat. Pomocí této motivační hry a výkladu si ucelíme dané téma, abychom se mohli začíst do vlastní knihy, a následně se pokusíme charakterizovat vlastní postavu v knize.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Lucie Tůmová
Sedm tipů na hrátky se slovy s využitím některé z aplikací pro tvorbu slovních mraků (wordclouds).
Autor Pavlína Hublová
Připomeneme si symboly Velikonoc a Vánoc a lidové tradice a zvyky s nimi spojené. Diskutujeme o symbolech, významu zvyků a dodržování tradic u nás doma. Tvoříme věty obsahující lidové symboly, hledáme recepty a popisujeme u nich pracovní postup.
Autor Hana Kleisová
Ukázka z knihy Víš, co čteš? je vybraná z druhé části publikace a týká se čarodějnic. Hodina byla realizována ve druhé třídě.
Autor Iva Nováková
Ukázka z knihy nabízí tři ukázky cvičení na rozvoj slovní zásoby. Cvičení dále procvičují také paměť, koncentraci, kreativitu, logické myšlení, jazykový cit, vyjadřovací schopnosti v psaném i ústním projevu.
Autor Jitka Suchá
Článek popisuje práci s kapitolou U babičky z nové knihy nakladatelství Grada Legrační dům v hodině čtení a výtvarné výchově.
Autor Jiří Kahoun
Ukázka představuje příběh O myšákovi v mikině, který je zaměřený na vyjmenovaná slova po m a slova příbuzná. V závěru článku nabízíme několik možností, jak lze s příběhem pracovat v hodinách českého jazyka a literatury ve 3. ročníku ZŠ.
Kniha Výři nesýčkují obsahuje veselé příběhy s vyjmenovanými slovy. Kniha je rozčleněna do barevných kapitol. Součástí každé kapitoly je přehled vyjmenovaných slov a slov příbuzných, ilustrovaný slovníček a zákeřné dvojice, tj. slova stejně znějící a jinak se píšící.
Autor Lenka Zemanová, Michaela Bergmannová
Článek obsahuje ukázky z knihy Aktivity k rozvíjení vyjadřovacích dovedností u dětí - kapitoly k tématu práce s pohádkami a pohádkovými hrdiny.
Autor Eva Schneiderová
Pokračování úspěšné knihy podle večerníčku J. Žáčka Krysáci vydalo letos vydavatelství Albatros ve spolupráci s Českou televizí. Laboratorní potkan Eda se vrací zpět za svými krysími kamarády Hodanem a Hubertem na smetiště nedaleko Vizovic, kde prožívají další dobrodružství i se sádrovým trpaslíkem Ludvíkem a dalšími obyvateli smetiště. Přílohou knihy je tentokrát i mapa smetiště s vyznačenými důležitými body.
V článku popisujeme práci s knihou v hodině českého jazyka s žáky první třídy.
Autor J. Žáček, I. Mraček
Novou knihu Arnolda Lobela Sedm pohádek pro malé myšky vydalo nakladatelství Albatros v rámci své edice První čtení. Pohádky vypraví tatínek myšák svým sedmi dětem na dobrou noc, aby se jim dobře usínalo. Každá pohádka je krátká, psaná písmem pro začínající čtenáře. Kniha je bohatě a zajímavě ilustrována.
Pohádka Výlet, s kterou jsme pracovali s žáky 1.třídy v hodině čtení, je jako jediná z pohádek pojatá jistou formou malovaného čtení, čehož jsem v hodině využila.
Autor Arnold Lobel