Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Český jazyk a literatura > Literární výchova

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – KOMINÍK

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zjistíme, co jsou to pověry, dozvíme se, co nám přináší štěstí a před kterými věcmi či jevy se naopak máme mít na pozoru. Načerpáme informace o kominickém řemesle a se dvěma kominíky se vydáme čistit komíny. Zavítáme i do přírody za kominíčkem.
Autor Hana Kleisová

Zachraňme Otesánka!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Zdravá výživa, vhodný k realizaci v 1. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin. Může být zařazen ještě v předčtenářském období.
Autor Mgr. Pavlína Beránková

Já ještě nechci jít spát

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Knihu Astrid Lingrenové Já ještě nechci jít spát vydalo nakladatelství Albatros v rámci své edice První čtení. Hlavním hrdinou je pětiletý chlapec, který každý večer vymýšlí, proč ještě nejít spát. V bytě nad chlapcem žije stará paní, teta Lotta, která chlapci zapůjčí kouzelné brýle. Těmi chlapec dohlédne do nedalekého lesa, kde vidí, jak problém se spaním řeší různá zvířata. Text knihy je psaný velkým písmem, doprovází ho krásné barevné ilustrace. V článku popisujeme práci s knihou v hodině čtení s žáky první třídy.
Autor Astrid Lindgrenová

Aktivity k rozvíjení vyjadřovacích dovedností u dětí: Pohádkoví hrdinové

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek obsahuje ukázky z knihy Aktivity k rozvíjení vyjadřovacích dovedností u dětí - kapitoly k tématu práce s pohádkami a pohádkovými hrdiny.
Autor Eva Schneiderová

Projekt pro rozvoj čtenářství

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt s názvem Vzhůru do mraveniště hravou formou rozvíjí u žáků čtenářství, zájem o čtení a knihu vůbec. Pomůže žákům pochopit, že v knize je možné nalézt mnoho zajímavých věcí, že má kniha zajímavý a někdy i napínavý poučný děj, který čtenář může společně s hrdinou prožívat. Dále projekt naučí žáka orientovat se v textu, porozumět čtenému, rozlišovat podstatné informace od méně závažných, umět vyhledávat informace a dále s nimi pracovat, utvořit si vlastní názor a umět jej obhájit, naučit se spolupracovat s týmem a kreativně přistupovat k řešení životních situací. Projekt rovněž procvičuje jemnou motoriku, paměť, logický úsudek, představivost a fantazii. Seznamuje děti se životem hmyzu a jejich významem pro lidstvo, vede děti k ochraně přírody a zároveň je učí, jak se zachovat v krizové situaci, prožívat současnost, vnímat krásu. Projekt rozvíjí nenásilnou hravou formou všechny klíčové kompetence potřebné pro postup do vyššího ročníku základní školy.
Autor Iva Burešová

Knížka - náš kamarád

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt uskutečněný v pátém ročníku si jako hlavní cíl stanovil vzbudit u žáků zájem o dětskou literaturu a motivovat je k četbě knih.
Autor Mirka Gardoňová

Potřebuji takovou školu?/Kampel mange ajsi škola?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktická cvičení zaměřující se na čtení s porozuměním a školní motivaci.
Autor Jana Hejkrlíková

Hravá písmenková škola: Písmenko C

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Kapitoly knihy Hravá písmenková škola jsou nazvány podle písmen abecedy, háčky nevyjímaje. Každému písmenu je věnovaná dvoustrana. Jedna strana obsahuje krátkou pohádku o daném písmenu, kde se děti dozvědí, čím může být písmeno užitečné. Text je doplněn otázkou nebo úkolem. Na druhé straně je básnička obsahující velký počet slov s daným písmenem a ilustrací, ke které se vztahuje i úkol. Další úkoly k danému písmenu jsou často typu Jmenuj jednotlivé hlásky slova…, Co získáš za slovo spojením hlásek…, Které slovo končí nebo začíná na písmeno… apod. V článku popisuji práci ve skupinách po přečtení pohádky s písmenkem C,c.
Autor Zuzana Pospíšilová

Výři nesýčkují: O myšákovi v mikině - vyjmenovaná slova po m

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka představuje příběh O myšákovi v mikině, který je zaměřený na vyjmenovaná slova po m a slova příbuzná. V závěru článku nabízíme několik možností, jak lze s příběhem pracovat v hodinách českého jazyka a literatury ve 3. ročníku ZŠ. Kniha Výři nesýčkují obsahuje veselé příběhy s vyjmenovanými slovy. Kniha je rozčleněna do barevných kapitol. Součástí každé kapitoly je přehled vyjmenovaných slov a slov příbuzných, ilustrovaný slovníček a zákeřné dvojice, tj. slova stejně znějící a jinak se píšící.
Autor Lenka Zemanová, Michaela Bergmannová

Projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt Děvčátko MOMO se zabývá rozpracováním klíčových myšlenek jednotlivých kapitol stejnojmenné knihy od autora Michaela Endeho. Odehrává se v pěti lekcích, s týdenním odstupem mezi jednotlivými lekcemi.
Autor Jana Páčová
Celkem: 54