Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Český jazyk a literatura > Jazyková výchova > 1. období > odůvodňuje a píše správně: i/y po tvrdých...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Veselé vánoční hody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné v hodinách českého jazyka, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem přicházejících Vánoc si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování měkkých a tvrdých slabik, rozlišování délky samohlásek, ale i zrakovou a sluchovou paměť.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova a fixování správného pravopisu zrakem 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí nácvik správného pravopisu po obojetných souhláskách tzv. zrakovým fixováním správně napsaných slov. Žáci procvičují techniku čtení, zapamatování si vyjmenovaných a příbuzných slov, prostorové vnímání, tvoření slov stejného a opačného významu, určování slovních druhů. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie, s žáky z cizojazyčného či sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Autor Petra Pšeničková

Vlastnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí práci s tématem \\\"lidské vlastnosti\\\", a to nejen formou přiřazování vlastností a jejich významů, procvičení gramatických pravidel - psaní i/y po měkkých, tvrdých a obojetných souhláskách, ale i náměty pro práci s třídním kolektivem. Materiál je možné využít v běžné třídě i ve třídě s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování slabik DY x DI, TY x TI, NY x NI – 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje 2. díl dvoudílného seriálu zaměřeného na sluchové rozlišování slabik DY x DI, TY x TI, NY x NI. Žáci prostřednictvím her pexeso, tabulka o 9 polích procvičují sluchové i zrakové rozlišování měkkých a tvrdých slabik, rozvíjí prostorové vnímání. Důraz je kladen na zachování osobního tempa každého žáka bez soutěžení, aby žák mohl slabiku/slovo vždy nahlas vyslovit a uvědomit si jeho měkkou nebo tvrdou variantu.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování slabik DY/DI, TY/TI, NY/NI – 1. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje 1. díl dvoudílného seriálu zaměřeného na sluchové rozlišování slabik DY/DI, TY/TI, NY/NI. Nejdříve žáci procvičují uvědomování si měkkých a tvrdých slabik čtením jednoduchých slabik, později slov či vět. Poté již sluchově rozlišují měkké a tvrdé slabiky bez zrakové opory (bez čtení). Důraz je kladen na zachování osobního tempa každého žáka bez soutěžení tak, aby žák mohl slabiku/slovo vždy nahlas vyslovit a uvědomit si jeho měkkou nebo tvrdou variantu.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova po P a S

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (přikládání karet, luštění rébusů, zraková paměť) na procvičení vyjmenovaných slov po P a S. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Velikonoce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje možnost zpracování tématu Velikonoc v hodině českého jazyka (technika a porozumění čtení, používání gramatických pravidel) a prvouky (zvyky a tradice). Nezanedbatelnou součástí aktivit je práce se třídou (práce se skupinou, prohlubování vztahů mezi spolužáky, spolužáky a učitelem).
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova po V: V lese se nevýská

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (práce s textem, prostorová orientace, práce ve skupině, pantomima) spojených s procvičením vyjmenovaných slov po V. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Výlet do ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost méně obvyklé práce s textem (zrakové pexeso, skládání slov ze slabik, cvičení sluchové paměti, prostorového vnímání) v rámci skupinové práce. Materiál je vhodný nejen pro děti se specifickou poruchou čtení (dyslexií), ale i pro méně zdatné čtenáře či pro zdatné čtenáře po obměnu výuky.
Autor Petra Pšeničková

Povídání o roletě I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé formy práce s textem pro méně zdatné čtenáře. V prvním dílu seriálu žáci procvičí techniku čtení, porozumění čtenému doplňováním vhodných slov do textu, sluchovou analýzu a syntézu (utváření slov ze slabik), ale i gramatická pravidla (doplňování chybějících písmen do slov). To vše na textu určeném pro čtení slov s otevřenou slabikou.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 13