Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Už vás nebaví psát stejné slohy každý rok? Ono to možná nebaví už ani děti. Tak se pojďme vzájemně obohatit drobnými motivačními triky, které tyto hodiny ozvláštní. A možná zjistíme, že je sloh (a čtení knih) vlastně zábavná činnost.
Článek nabízí čtyři jednoduché tipy, jak podpořit fantazii a zájem u žáků ve spojení s psaním textů. Jako bonbónek najdeme v závěru pár inspirativních příspěvků učitelů z praxe, které zazněly v rámci tzv. PEPOUŠova vlnobití k tématu slohu a literatury.
Autor Pavlína Hublová
Příspěvek využívá všech dětských aktivit, které prohlubují zájem o kreslení, práci s přírodními materiály, dramatizaci. Žáci se učí popisovat postavu, formulovat příběh. Pracují s přírodními materiály, ze kterých vytvářejí podle své vlastní fantazie skřítky. Dramatizují jednotlivé příběhy skřítků. Aktivity se odehrávají v přírodní učebně, k níž si žáci vytvářejí osobní vztah.
Autor Eva Krafková
Cílem aktivity je uvědomění si důležitosti vlastních rodinných kořenů a výjimečnosti a jedinečnosti každé rodiny a jejích tradic, důležitosti jejich přispívání pro dobře prožitý život a nacházení lidského štěstí každého dítěte.
Autor Stanislava Andršová
Příspěvek je ukázkou práce se žáky v málotřídní škole. Už v 1. a 2. ročníku žáci zpracovávají minimálně jeden projekt dle výběru celé třídy pod vedením třídního učitele. Získávají tak řadu specifických dovedností a zkušeností z práce v týmu, s používáním různých informačních zdrojů, s vlastní organizací práce, prezentací výsledků apod. Individuální projekt je realizován žáky 3. – 5. ročníku ZŠ. Žáci jeho prostřednictvím aplikují poznatky z českého jazyka a ostatních vyučovacích předmětů, dle vlastního zvoleného tématu. Často jsou tyto projekty i příležitostí k uplatnění dovednosti pracovat s grafy a tabulkami. Vždy je tento způsob práce příležitostí k uplatňování a rozvoji mnoha klíčových kompetencí.
Autor Karla Černá