Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Český jazyk a literatura > Komunikační a slohová výchova > 2. období > sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

4 + 1 tip do hodin slohu a literatury

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Už vás nebaví psát stejné slohy každý rok? Ono to možná nebaví už ani děti. Tak se pojďme vzájemně obohatit drobnými motivačními triky, které tyto hodiny ozvláštní. A možná zjistíme, že je sloh (a čtení knih) vlastně zábavná činnost. Článek nabízí čtyři jednoduché tipy, jak podpořit fantazii a zájem u žáků ve spojení s psaním textů. Jako bonbónek najdeme v závěru pár inspirativních příspěvků učitelů z praxe, které zazněly v rámci tzv. PEPOUŠova vlnobití k tématu slohu a literatury.
Autor Pavlína Hublová

Přírodní učebna – skřítek naší zahrady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek využívá všech dětských aktivit, které prohlubují zájem o kreslení, práci s přírodními materiály, dramatizaci. Žáci se učí popisovat postavu, formulovat příběh. Pracují s přírodními materiály, ze kterých vytvářejí podle své vlastní fantazie skřítky. Dramatizují jednotlivé příběhy skřítků. Aktivity se odehrávají v přírodní učebně, k níž si žáci vytvářejí osobní vztah.
Autor Eva Krafková

Kořeny. Rodokmeny.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je uvědomění si důležitosti vlastních rodinných kořenů a výjimečnosti a jedinečnosti každé rodiny a jejích tradic, důležitosti jejich přispívání pro dobře prožitý život a nacházení lidského štěstí každého dítěte.
Autor Stanislava Andršová

Individuální projekt žáka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek je ukázkou práce se žáky v málotřídní škole. Už v 1. a 2. ročníku žáci zpracovávají minimálně jeden projekt dle výběru celé třídy pod vedením třídního učitele. Získávají tak řadu specifických dovedností a zkušeností z práce v týmu, s používáním různých informačních zdrojů, s vlastní organizací práce, prezentací výsledků apod. Individuální projekt je realizován žáky 3. – 5. ročníku ZŠ. Žáci jeho prostřednictvím aplikují poznatky z českého jazyka a ostatních vyučovacích předmětů, dle vlastního zvoleného tématu. Často jsou tyto projekty i příležitostí k uplatnění dovednosti pracovat s grafy a tabulkami. Vždy je tento způsob práce příležitostí k uplatňování a rozvoji mnoha klíčových kompetencí.
Autor Karla Černá
Celkem: 4