Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Článek pojednává ve zkratce o řízeném čtení a poskytuje učitelům krátký námět, jak pracovat s bajkou pro žáky 5. ročníku ZŠ.
Autor Alena Rakoušová
Příspěvek popisuje krátkodobý projekt, při kterém žáci připravují fiktivní zájezd, získávají pro něj zájemce z řad ostatních žáků a na závěr provedou jeho vyúčtování.
Autor Lubomír Šára
Využití návrhů žáků 5. ročníku při sestavení projektu pro adventní období a jeho nástin.
Autor Ilona Čiháková
Příspěvek popisuje možnosti využití mobilního telefonu ve výuce nejen českého jazyka. Tato zajímavá aktivita je prováděna formou celodenního projektu.
Autor Šárka Holečková
Příspěvek se věnuje využití tělesného pohybu v hodinách českého jazyka způsobem, který žákům umožní se v rámci výuky protáhnout, projít a částečně odreagovat, přičemž se vzdělávací proces nepřeruší. Pro každý ročník 1. stupně uvádí čtyři příklady pohybových aktivit pro procvičení konkrétního učiva.
Autor Markéta Klingerová
Žáci v různých aktivitách poznávají a objevují: vhodné způsoby představování, pozdravy a rozloučení v cizí zemi, vhodné oslovování osob, rozdíly a podobnosti v němčině, turečtině a češtině a zvyky a odlišnosti v chování.
Autor Ingelore Oomen-Welke
Text obsahuje motivační dopis pro děti nebo netradiční rodičovské sdružení. Forma dopisu zábavnou formou seznamuje se základními kompetencemi stylem velmi dobře srozumitelným pro děti (a tím samozřejmě i pro rodiče). Připojeno je několik ukázek práce s tímto materiálem.
Autor Pavel Lutner
Celoškolní projekt realizovaný ke 120. výroční otevření školy, který mapuje jednotlivé oblasti života městské části Plzně – Černic (historie, kultura, sport, zdravotnictví, doprava a ekologie, služby).
Autor Věra Šimečková
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborového cíle vzdělávací oblasti Český jazyk a literatura na 1. stupni základní školy zaměřeného na práci žáků s autentickými texty, které se vztahují k historii místa, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Českého jazyka a literatury k rozvíjení nejen čtenářské, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována podle podmínek malé vesnické školy a ukazuje, jak snadná je modifikace daného tématu pro potřeby žáků na konkrétní škole.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Martin Müller
Příspěvek je věnován propojení učiva matematiky a českého jazyka v předvánoční době. Integrovaná tematická výuka vychází ze společného tématu vánoční symboly – kapr. Hlavními tématy integrace jsou čtením s porozuměním, sčítání, odčítání a dělení v oboru do 10 000 a finanční gramotnost. Při výuce je kladen důraz na individualizaci výuky a kritické myšlení.
Autor Olga Novotná