Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem
| Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. S touto aktivitou můžete pracovat s dětmi ve skupinách, ale i individuálně s žákovskými zařízeními, jako jsou tablety, telefony, ale aktivita se dá využít i v počítačových učebnách.  | Martina Štikarovská |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 11. 2020 |
1393 |
Slovní mraky ve výuce
| Sedm tipů na hrátky se slovy s využitím některé z aplikací pro tvorbu slovních mraků (wordclouds).  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
06. 12. 2018 |
6090 |
Povídání o roletě II
| Příspěvek nabízí různé formy práce s textem pro méně zdatné čtenáře. V druhém dílu seriálu žáci procvičí správnou techniku čtení, porozumění čtenému doplňováním celých vět do textu a vlastním převyprávěním celého příběhu. Procvičí si sluchovou analýzu a syntézu (utváření slov z písmen), ale i gramatická pravidla. To vše na textu určeném pro čtení slov s otevřenou slabikou.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
17. 06. 2015 |
5033 |
Vyjmenovaná slova a fixování správného pravopisu zrakem 2
| Příspěvek nabízí nácvik správného pravopisu po obojetných souhláskách tzv. zrakovým fixováním správně napsaných slov. Žáci procvičují techniku čtení, zapamatování si vyjmenovaných a příbuzných slov, prostorové vnímání, tvoření slov stejného a opačného významu, určování slovních druhů. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie, s žáky z cizojazyčného či sociokulturně znevýhodněného prostředí.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 04. 2015 |
7128 |
Den duchů aneb Hrajeme si v hodině Čj
| Den duchů patří do časově krátkodobých projektů. Lze jej využít v jedné hodině, a žáky tak vhodně motivovat k připravované školní akci nebo jednotlivá cvičení využívat během celého roku.
Projekt je předkládán spíše jako inspirace. Ukazuje, jak je možné hravou formou opakovat tvrdé a měkké slabiky, skládání slov, tvoření vět a další. V hodině čtení napínavým způsobem přivádí žáky nejen k četbě, ale i tvoření vlastního příběhu a zapsání děje.  | Iva Burešová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
 |
|
|
|
09. 12. 2009 |
14631 |
Knížky naší třídy
| Pomocí zajímavého nápadu se školními skřítky si žáci procvičili vytváření popisu.  | Zdena Effová |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
|
12. 03. 2007 |
11488 |
Ať žijí duchové
| Projekt "Ať žijí duchové" je zaměřen na procvičování znalostí a především dovedností, které žáci získávají během celého třetího ročníku základní školy. Úkoly směřují především ke čtení s porozuměním a práci s textem, ale v mnohých cvičeních se prolínají dovednosti spojené s jazykovou výchovou, matematikou, hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou.  | Jitka Vinklerová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
24. 01. 2007 |
11861 |