Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Český jazyk a literatura > Komunikační a slohová výchova > 1. období > píše správné tvary písmen a číslic, správně...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cvičení sluchové analýzy a syntézy III

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí rozšiřující aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky, zaměňují je. Při psaní podle diktátu obtížně skládají slova z písmen.
Autor Petra Pšeničková

Cvičení sluchové analýzy a syntézy II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhá část třídílného seriálu nabízí navazující aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky, zaměňují je. Při psaní podle diktátu obtížně skládají slova z písmen.
Autor Petra Pšeničková

Cvičení sluchové analýzy a syntézy I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První část třídílného seriálu nabízí aktivity na rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci mají obtíže ve čtení či psaní. Vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky, zaměňují je. Při psaní podle diktátu obtížně skládají slova z písmen.
Autor Petra Pšeničková

Cvičení na dodržování hranic slov ve větě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí aktivity na procvičení dodržování hranic slov ve větě. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci neoddělují slova správně od sebe, píší dohromady předložku a slovo. Ať už z nepozornosti nebo sluchového oslabení. Velká část činností je představena formou skupinové hry.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 4. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Poslední díl čtyřdílného seriálu představuje rozšiřující materiál pro rozlišování a fixaci tvarů písmen b, d. Nabízí aktivity, které rozvíjí dovednosti nezbytné pro správné rozlišení podobných tvarů písmen: zrakové rozlišování, prostorovou a pravolevou orientaci. Mnoho z činností je možné využít pro skupinovou práci.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 3. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí díl čtyřdílného seriálu nabízí řadu aktivit pro rozlišování písmen b, d. Navazuje na předchozí dva díly, zaměřuje se především na zrakové, hmatové a sluchové rozlišování hlásek a písmen b, d. Taktéž posiluje prostorové vnímání, zrakové rozlišování, ale i jemnou motoriku vytvářením maket písmen.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje 2. díl čtyřdílného seriálu zaměřeného na rozlišování písmen b, d. Žáci se učí zrakově rozlišovat písmeno b mezi jinými písmeny, později ve slovech a celých větách. V druhé části článku se žáci zaměří na vyvození hlásky d a jeho spojení s písmenem, na hmatové a zrakové zafixování písmene d.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování B x D – 1. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje 1. díl čtyřdílného seriálu zaměřeného na rozlišování písmene b. Žáci si hravou formou procvičí vyvození hlásky b, její spojení s písmenem. Písmeno b si fixují hmatem, modelují, pracují s maketou tohoto písmene. Taktéž procvičují zrakovou analýzu a syntézu skládáním písmene b z jednotlivých částí nebo zrakově rozlišují figuru na pozadí. V dalších dílech seriálu si žáci procvičí vyvození hlásky d a fixaci její psané podoby. Závěrem se mohou již zaměřit na rozlišování těchto dvou písmen (b x d).
Autor Petra Pšeničková

Lidské tělo, zdraví, nemoc, úraz v 1. a 2. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Lidské tělo vhodný k realizaci v 1. nebo 2. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin.
Autor Dagmar Andrlová

Téma Podzim ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický blok na téma Podzim ve 2. třídě v časovém rozsahu 6 hodin. Blok propojuje učivo ve vzdělávacích oblastech Člověk a jeho svět, Matematika a její aplikace, Umění a kultura, Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a svět práce. Práce je naplánovaná tak, aby žáci byli co nejvíce aktivní.
Autor Jitka Zukalová
Celkem: 11