Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod
| Článek se zabývá využitím a přínosem divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách.  | Veronika Sováková |
|
|
| |
|
26. 01. 2015 |
4195 |
La mauvaise note
| Článek se zabývá využitím divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách. Jedná se o jednoaktovou hru na téma: Jak oznámit rodičům špatnou známku? Text byl mírně upraven vzhledem k požadované jazykové úrovni žáků (A2).  | Mgr. Anna Benešová |
|
|
| |
|
27. 01. 2015 |
4180 |
Tvorba dramatického textu v hodinách francouzkého jazyka
| Článek se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve výuce francouzského jazyka. Na základě aktivity žáků na různých stupních vzdělávání umožňuje komplexní procvičení dovedností a kompetencí. Zároveň tyto metody nevylučují zaměřit se na jedno konkrétní téma, které je třeba procvičit.  | Mgr. Anna Benešová |
|
|
| |
|
28. 01. 2015 |
4157 |
Le monstre des égouts
| Článek se zabývá využitím autentického textu ve výuce francouzského jazyka. Text slouží jako výchozí materiál pro tvůrčí činnosti, jako je tvorba dialogů a divadelních scén. Při výuce není kladen důraz na detailní porozumění danému textu, ale pouze na porozumění globální vzhledem k požadované jazykové úrovni žáků (A2). Aktivitu je vhodné realizovat v 9.třídě základních jazykových škol a na odpovídajícím stupni víceletých gymnázií. Při výuce je využíváno metod dramatické výchovy.  | Bc. Karolína Stehlíková |
|
|
| |
|
29. 01. 2015 |
4360 |
Vlastnosti
| Příspěvek nabízí práci s tématem \\\"lidské vlastnosti\\\", a to nejen formou přiřazování vlastností a jejich významů, procvičení gramatických pravidel - psaní i/y po měkkých, tvrdých a obojetných souhláskách, ale i náměty pro práci s třídním kolektivem. Materiál je možné využít v běžné třídě i ve třídě s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
11. 03. 2015 |
6480 |
Tipy na didaktické hry vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
| Článek seznamuje čtenáře s využitím didaktických her při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Přináší inspiraci do výuky formou tipů na oblíbené a vyzkoušené didaktické hry, které se dají využít v rámci různých výukových témat.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
12. 03. 2015 |
42496 |
Učební aktivity ve výuce angličtiny mladších žáků
| Článek seznamuje s čtenáře s efektivními a vyzkoušenými tipy na učební aktivity, které jsou vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
18. 03. 2015 |
8402 |
Velikonoce
| Příspěvek představuje možnost zpracování tématu Velikonoc v hodině českého jazyka (technika a porozumění čtení, používání gramatických pravidel) a prvouky (zvyky a tradice). Nezanedbatelnou součástí aktivit je práce se třídou (práce se skupinou, prohlubování vztahů mezi spolužáky, spolužáky a učitelem).  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
21. 04. 2015 |
10196 |
Vyjmenovaná slova a fixování správného pravopisu zrakem 1
| Příspěvek nabízí nácvik správného pravopisu po obojetných souhláskách tzv. zrakovým fixováním správně napsaných slov. Žáci procvičují techniku čtení, zapamatování si vyjmenovaných a příbuzných slov, prostorové vnímání, tvoření slov stejného a opačného významu, určování slovních druhů. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie, s žáky z cizojazyčného či sociokulturně znevýhodněného prostředí.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
15. 04. 2015 |
6198 |
Vyjmenovaná slova a fixování správného pravopisu zrakem 2
| Příspěvek nabízí nácvik správného pravopisu po obojetných souhláskách tzv. zrakovým fixováním správně napsaných slov. Žáci procvičují techniku čtení, zapamatování si vyjmenovaných a příbuzných slov, prostorové vnímání, tvoření slov stejného a opačného významu, určování slovních druhů. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie, s žáky z cizojazyčného či sociokulturně znevýhodněného prostředí.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
16. 04. 2015 |
5019 |