Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kytara a vzdělávací technologie 2
| Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.  | Mgr. Karel Šimeček |
|
|
| |
1 komentář |
29. 06. 2016 |
7430 |
Kytara a vzdělávací technologie 1
| Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.  | Mgr. Karel Šimeček |
|
|
| |
2 komentáře |
22. 06. 2016 |
8492 |
Živly – stínové divadlo
| Článek popisuje zkušenost s mezioborovou spoluprací výtvarného a hudebního oboru ZUŠ při přípravě a prezentaci stínového divadla.  | Růžena Pekařová |
|
|
| |
|
07. 06. 2016 |
10310 |
Animace – krásná práce
| Článek pro pedagogy ZUŠ představuje, jak lze během měsíce seznámit žáky VO s animací pomocí jednoduchých cvičení a podpořit jejich fantazii a tvorbu při vlastní výrobě krátkého animovaného filmu.  | Růžena Pekařová |
|
|
| |
|
10. 02. 2016 |
9048 |
Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – šaty pro papírovou panenku
| Aktivita podněcuje žáky k samostatnému navrhování oděvů. Jako motivace posloužila výstava Voliéra No. 1, oděvní silueta v současné české módní tvorbě v Moravské galerii v Brně, na které se žáci seznámili s tvorbou nejtalentovanějších současných oděvních návrhářů.  | Mgr. Jitka Petřeková |
|
|
| |
|
28. 07. 2015 |
12434 |
Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – animace
| Výtvarná dílna pro žáky vychází ze secesních dekorů a propojuje je s oděvní siluetou za využití projekční technologie. Zabývá se interpretací plošných secesních dekorů, jejichž autorem je významný secesní architekt a designér Josef Hoffmann. Do popředí výtvarného námětu se staví forma oděvní siluety vs. dekoru.  | Mgr. Jitka Petřeková |
|
|
| |
1 komentář |
21. 07. 2015 |
9762 |
Divadlo ve výchově a principy vrstevnického učení
| Na základní umělecké škole, obor literárně-dramatický jsme se pokusili o jednu z forem divadla ve výchově, kdy divák a aktér sdílí společný prostor pro hru a dohromady se podílejí na vyznění celého příběhu. Obě strany tak mají příležitost hlouběji pochopit téma, které se dotýká každého z nás. Rozhodli jsme se pro následující způsob - diváci (žáci základní školy, 5. třída) se zúčastní dramaticko-výchovné dílny zaměřené na téma příběhu, pak bude následovat představení a na závěr proběhne společná diskuze a reflexe. V průběhu dílny žáci ZUŠ učili žáky ZŠ, jednalo se o princip vrstevnického učení.  | Jana Jurkasová |
|
|
| |
|
09. 12. 2014 |
8078 |
Sobotní ateliér pro děti v Moravské galerii v Brně/Orient express
| Sobotní ateliéry v Moravské galerii v Brně jsou většinou koncipovány k aktuálním výstavám. Děti se zde seznamují s celou výstavou, s jejími hlavními rysy a s vystavenými exponáty především. Výstavy jsou bohatou inspirací pro jejich samostatné výtvarné vyjadřování a rozvoj vizuální paměti a představivosti.
V tomto případě se jedná o výstavu Příběhy tisíce a jedné noci – islámské umění ve sbírkách Moravské galerie v Brně. Výstava představuje řadu artefaktů uměleckého řemesla umění Orientu – zemí Blízkého, Středního a Dálného východu. Konkrétní inspirace pro tvorbu dětí se soustředí na orientální koberce a jejich významovou rovinu, barevnost, zpracování a specifické motivy.  | Mgr. Jitka Petřeková |
|
|
| |
|
16. 09. 2011 |
8517 |
Písně na slova italských renesančních básnířek – nedokončený cyklus
| Námět zaměřený na zpěvní interpretaci i vlastní písňovou tvorbu, jehož kreativní část je motivována neúplností zde zahrnuté hudební předlohy.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
16. 02. 2011 |
12272 |
Putování za lidovou písní krajem Leoše Janáčka
| Projekt zaměřený na bližší poznávání lašských lidových písní nejen na interpretační bázi, ale i na základě seznámení se s kulturním kontextem oblasti jejich původu. Jeho vyústěním jsou vlastní žákovské tvůrčí úpravy písňového materiálu daného folklórního teritoria.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
29. 04. 2010 |
11605 |