Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání - těžké mentální pos... > Člověk a komunikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití prvků Hv a dětské dramatiky v hodinách čtení ve speciální škole

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka přináší v příspěvku metodické poznatky a několik zajímavých her, které podporují výuku čtení u dětí s těžším mentálním postižením.
Autor Libuše Lžičařová

Řepa

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je určen pro vzdělávání dětí s mentálním postižením. Děti se hravou formou seznámí se zvířátky a postavami, které měly moc práce s jednou velikou řepou. Dále se článek zaměřuje na celkový rozvoj žáků se speciálními potřebami – rozvoj smyslů, řeči, vnímání, pozornosti, motoriky.
Autor Michaela Krajská

Svatý Martin

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Týdenní plán pro výuku žáků s těžkým a středně těžkým mentálním postižením. Žáci se seznámí s příchodem zimy a tradicemi, které lidé především dříve slavili. Vhodné propojení několika námětů pro činnosti s žáky – jak se jmenuji, blíží se zima, kůň přiváží Martina a sníh.
Autor Michaela Krajská

Svatý Valentýn

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Svátek svatého Valentýna se slaví 14. února jako svátek lásky a náklonnosti mezi lidmi. Je to den, kdy se tradičně posílají dárky, květiny, cukrovinky a pohlednice se symbolem červeného srdíčka. Mezi dětmi je také velice důležité, aby se navzájem respektovaly a měly mezi sebou dobrý vztah. Obzvlášť velkou roli hraje správný přístup k druhým lidem u dětí s mentální retardací a projevy agrese.
Autor Michaela Krajská

Nejznámější média

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Mediální výchova na prvním a druhém stupni základní školy speciální - chápání podstaty mediálního sdělení.
Autor Miroslava Prchalová

Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Příspěvek pojednává o formách alternativní a augmentativní komunikace v prostředí základní školy speciální a o jejím využití při výuce mentálně postižených žáků.
Autor Dagmar Duničková

Pedagogická intervence u žáka s kortikálním postižením zraku a mentálním postižením

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V tomto příspěvku je popsáno kortikální postižení zraku v kombinaci s mentálním postižením. Naleznete zde praktické pomůcky, které používáme při výuce žáků s takovýmto postižením.
Autor Lenka Džambiková

Jsme školáci

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nazvaný Jsme školáci je ukázkou týdenního plánu ve speciální škole. Popisované aktivity proběhly během jednoho školního týdne a jsou určeny žákům se středně těžkým a těžkým mentálním postižením.
Autor Michaela Krajská

Tři králové

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Týdenní plán pro práci se středně těžce a těžce mentálně postiženými dětmi ve speciální třídě. Děti se seznámí s tradicemi Vánoc, v tomto případě vlastně již s jejich vyvrcholením. Dále poznají pohádkovou postavu pana krále. Činnosti a aktivity s touto pohádkovou postavičkou se prolínají většinou vyučovacích předmětů základní školy speciální.
Autor Michaela Krajská

Projekt – Letíme do Afriky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt „Letíme do Afriky“ v sobě propojuje dvě odlišná témata – je zaměřen na letadlo (dopravní prostředek) a na Afriku (zemi s odlišnou kulturou a s divokou faunou). Žáci prožívají roli posádky letadla a vydávají se na dalekou cestu z Prahy do Afriky, ovšem pouze v prostředí školní třídy. Žáci prostřednictvím zábavně-zážitkové formy propojují znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů a tak přirozenou cestou rozvíjí své klíčové kompetence.
Autor Lucie Knotová
Celkem: 13