Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání - těžké mentální pos...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití bazální stimulace ve vyučovacím procesu

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Základní seznámení s konceptem bazální stimulace.
Autor Daniela Tájková

Jak nás ovlivňují média

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je uveden příklad výuky mediální výchovy na základní škole speciální. Jsou zde volené metody, jak mediální výuku přiblížit žákům se středně těžkou a těžkou mentální retardací.
Autor Miroslava Prchalová

Cestování v MHD

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Nácvik cestování s žáky s mentálním postižením na základní škole speciální.
Autor Soňa Konečná

Tělesná výchova ve škole speciální - cvičební řady

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Děti a žáci se středně těžkým, těžkým mentálním postižením, kombinovaným postižením a autismem patří do skupiny osob, které mají v důsledku svého postižení omezené možnosti plného zapojení do vzdělávacího procesu a získání klíčových kompetencí vedoucích k jejich plnohodnotnému sociálnímu a pracovnímu zapojení do společnosti. Jedinou možnou cestou vzdělávání je ryze individualizované vyučování za podpory speciálních alternativních a podpůrných metod a terapií využívaných ve výchovně vzdělávacím procesu. Právě na tuto oblast péče o žáky se zdravotním postižením je zaměřen projekt ZŠ speciální a Praktické školy Černovice Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální realizovaný v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v oblasti podpory Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Pracovní listy v příloze obsahují kromě textů také návodné ilustrace.
Autor Ludmila Míková

Pracovní aktivity žáků základní školy speciální v keramické dílně

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na Metodickém portálu RVP.CZ byla již poskytnuta informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice - Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální. Byly zveřejněny jednoduché cvičební řady, které poskytovaly návod jak a co cvičit s žáky se zdravotním postižením ve vyučovacích hodinách zdravotní tělesné výchovy. Stejně praktické materiály, tentokrát ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, jsou k dispozici v následujícím článku.
Autor Jana Hůlková, Martina Hromadníková

Rukodělné činnosti žáků v terapeutické dílně I.

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy a několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně. V následujícím článku jsou poskytnuty další pracovní postupy (ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce) tentokrát výrobků z pedigu.
Autor Jitka Makovcová

Projekt – Letíme do Afriky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt „Letíme do Afriky“ v sobě propojuje dvě odlišná témata – je zaměřen na letadlo (dopravní prostředek) a na Afriku (zemi s odlišnou kulturou a s divokou faunou). Žáci prožívají roli posádky letadla a vydávají se na dalekou cestu z Prahy do Afriky, ovšem pouze v prostředí školní třídy. Žáci prostřednictvím zábavně-zážitkové formy propojují znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů a tak přirozenou cestou rozvíjí své klíčové kompetence.
Autor Lucie Knotová

Týden pro inkluzi - hudební výchova

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Náměty na inkluzivní vyučování - 1. stupeň, vyučovací předmět hudební výchova.
Autor Michaela Krajská

Týden pro inkluzi - tělesná výchova

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Náměty na inkluzivní vyučování - 1. stupeň, vyučovací předmět tělesná výchova.
Autor Michaela Krajská

Týden pro inkluzi - výtvarná a pracovní výchova, prvouka a canisterapie

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět na inkluzivní vyučování - 1. stupeň, vyučovací předměty výtvarná a pracovní výchova, prvouka a canisterapie.
Autor Michaela Krajská
Celkem: 29