Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání - těžké mentální pos...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití prvků Hv a dětské dramatiky v hodinách čtení ve speciální škole

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka přináší v příspěvku metodické poznatky a několik zajímavých her, které podporují výuku čtení u dětí s těžším mentálním postižením.
Autor Libuše Lžičařová

Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Příspěvek pojednává o formách alternativní a augmentativní komunikace v prostředí základní školy speciální a o jejím využití při výuce mentálně postižených žáků.
Autor Dagmar Duničková

Využití bazální stimulace ve vyučovacím procesu

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Základní seznámení s konceptem bazální stimulace.
Autor Daniela Tájková

Hiporehabilitace

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
modul
Příspěvek se zabývá hiporehabilitací jako předmětem speciálně pedagogické péče o středně těžce až těžce mentálně postižené žáky v základní škole speciální v Novém Jičíně.
Autor Irena Dudková

Pracovní aktivity žáků základní školy speciální v keramické dílně

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na Metodickém portálu RVP.CZ byla již poskytnuta informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice - Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální. Byly zveřejněny jednoduché cvičební řady, které poskytovaly návod jak a co cvičit s žáky se zdravotním postižením ve vyučovacích hodinách zdravotní tělesné výchovy. Stejně praktické materiály, tentokrát ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, jsou k dispozici v následujícím článku.
Autor Jana Hůlková, Martina Hromadníková

Rukodělné činnosti žáků v terapeutické dílně I.

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy a několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně. V následujícím článku jsou poskytnuty další pracovní postupy (ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce) tentokrát výrobků z pedigu.
Autor Jitka Makovcová

Pedagogická intervence u žáka s kortikálním postižením zraku a mentálním postižením

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V tomto příspěvku je popsáno kortikální postižení zraku v kombinaci s mentálním postižením. Naleznete zde praktické pomůcky, které používáme při výuce žáků s takovýmto postižením.
Autor Lenka Džambiková

Projekt – Letíme do Afriky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt „Letíme do Afriky“ v sobě propojuje dvě odlišná témata – je zaměřen na letadlo (dopravní prostředek) a na Afriku (zemi s odlišnou kulturou a s divokou faunou). Žáci prožívají roli posádky letadla a vydávají se na dalekou cestu z Prahy do Afriky, ovšem pouze v prostředí školní třídy. Žáci prostřednictvím zábavně-zážitkové formy propojují znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů a tak přirozenou cestou rozvíjí své klíčové kompetence.
Autor Lucie Knotová

Tělesná výchova ve škole speciální - cvičební řady

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Děti a žáci se středně těžkým, těžkým mentálním postižením, kombinovaným postižením a autismem patří do skupiny osob, které mají v důsledku svého postižení omezené možnosti plného zapojení do vzdělávacího procesu a získání klíčových kompetencí vedoucích k jejich plnohodnotnému sociálnímu a pracovnímu zapojení do společnosti. Jedinou možnou cestou vzdělávání je ryze individualizované vyučování za podpory speciálních alternativních a podpůrných metod a terapií využívaných ve výchovně vzdělávacím procesu. Právě na tuto oblast péče o žáky se zdravotním postižením je zaměřen projekt ZŠ speciální a Praktické školy Černovice Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální realizovaný v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v oblasti podpory Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Pracovní listy v příloze obsahují kromě textů také návodné ilustrace.
Autor Ludmila Míková

Jsme školáci

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nazvaný Jsme školáci je ukázkou týdenního plánu ve speciální škole. Popisované aktivity proběhly během jednoho školního týdne a jsou určeny žákům se středně těžkým a těžkým mentálním postižením.
Autor Michaela Krajská
Celkem: 29