Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rukodělné činnosti žáků s SVP v terapeutické dílně II.
| Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy, několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně a pracovní postupy na výrobky z pedigu. V následujícím článku jsou poskytnuty další pracovní postupy (ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce) tentokrát práce s textilem.  | Mgr. Petra Janů, Zdena Kubísková |
|
|
| |
|
10. 07. 2013 |
8590 |
Rukodělné činnosti žáků v terapeutické dílně I.
| Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy a několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně. V následujícím článku jsou poskytnuty další pracovní postupy (ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce) tentokrát výrobků z pedigu.  | Jitka Makovcová |
|
|
| |
|
29. 05. 2013 |
8330 |
Pracovní aktivity žáků základní školy speciální v keramické dílně
| Na Metodickém portálu RVP.CZ byla již poskytnuta informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice - Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální. Byly zveřejněny jednoduché cvičební řady, které poskytovaly návod jak a co cvičit s žáky se zdravotním postižením ve vyučovacích hodinách zdravotní tělesné výchovy. Stejně praktické materiály, tentokrát ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, jsou k dispozici v následujícím článku.  | Jana Hůlková, Martina Hromadníková |
|
|
| |
|
06. 05. 2013 |
8501 |
Tělesná výchova ve škole speciální - cvičební řady
| Děti a žáci se středně těžkým, těžkým mentálním postižením, kombinovaným postižením a autismem patří do skupiny osob, které mají v důsledku svého postižení omezené možnosti plného zapojení do vzdělávacího procesu a získání klíčových kompetencí vedoucích k jejich plnohodnotnému sociálnímu a pracovnímu zapojení do společnosti. Jedinou možnou cestou vzdělávání je ryze individualizované vyučování za podpory speciálních alternativních a podpůrných metod a terapií využívaných ve výchovně vzdělávacím procesu.
Právě na tuto oblast péče o žáky se zdravotním postižením je zaměřen projekt ZŠ speciální a Praktické školy Černovice Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální realizovaný v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v oblasti podpory Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP).
Pracovní listy v příloze obsahují kromě textů také návodné ilustrace.  | Ludmila Míková |
|
|
| |
|
16. 04. 2013 |
12857 |
Velká Británie
| Projet zaměřený na život ve Velké Británii přibližuje zemi jakožto hostitele letních olympijských her 2012.  | Ivana Spěváčková |
|
|
| |
|
22. 11. 2012 |
10670 |
Válcová vodní čočka
| Článek pojednává o výrobě jednoduché válcové vodní čočky a pozorování lomu světla pomocí této čočky.  | Alena Tučímová |
|
|
| |
|
11. 06. 2012 |
7786 |
Sluníčko
| Týdenní plán pro výuku žáků s těžkým a středně těžkým mentálním postižením. Hlavním cílem je seznámit žáky s jarním počasím a proměnami přírody. Hlavní roli v příspěvku hraje teplé, jarní sluníčko, které se žákům snažíme přiblížit různorodými činnostmi, aktivitami a hrami.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
30. 05. 2012 |
22727 |
Kuřátko
| Příspěvek je určen jako týdenní plán ve speciální třídě pro děti s mentální retardací. Poukazuje na roční období jaro a nejoblíbenější symbol jara – žlutá kuřátka. Tito malí tvorečkové se stali průvodcem pracovních aktivit a činností dětí ve vyučování.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
03. 05. 2012 |
13758 |
Projekt – Vietnamský den
| Projekt Vietnamský den seznamuje žáky s vietnamskou menšinou žijící na území naší republiky. Ukazuje žákům její tradice a zvyklosti. Důraz je kladen na přiměřenost informací pro žáky s mentálním postižením a na jejich vlastní aktivitu během celodenního programu (např. vaření vietnamských jídel, sehrání vietnamské pohádky).  | Ivana Spěváčková |
|
|
| |
1 komentář |
24. 04. 2012 |
12117 |
Čáp
| V březnu slaví svátek Řehoř. K tomuto dni se pojí mnoho pranostik. Jedna z nich je právě ta, že ...na svatého Řehoře čáp letí od moře a žába pusu otevře. Čáp přiletí z teplých krajů, kde žije celou zimu. Je to proto, že tady u nás by na zamrzlém rybníku nemohl chytat žabky a neměl by co jíst. A protože se blíží jaro, už brzy jej zase u rybníka budeme vídat. A nejen čápa, také spoustu dalších ptáčků.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
12. 04. 2012 |
17020 |