Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jablíčkové království
| Opakování a procvičování učiva z českého jazyka, matematiky a prvouky za pomoci postupné motivace, aktivní a činné zapojení všech žáků do výuky, získání praktických zkušeností, dodržování společných pravidel, navazování vztahů a rozvoj týmové spolupráce. Vše, co se dá o jablíčku říci, napsat, jak je možné se v „jablíčkovém světě“ učit, které smysly je možné zapojit a jak zajímavě je možno s žáky procvičovat učivo z výše uvedených předmětů – to vše je cílem tohoto integrovaného bloku.  | Věra Holotová |
|
|
| |
1 komentář |
04. 11. 2011 |
14404 |
Divadlo – Celoroční školní projekt
| Příspěvek je zaměřen na aplikaci projektového vyučování, metody dramatizace ve výchově a vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, kombinací vad a žáků s pervazivní vývojovou poruchou na základní škole praktické. Zamýšlí se nad efektivitou působení modifikované metody projektového vyučování na žáka, z praktických zkušeností, na příkladu dramatizace, vyvozuje závěr.  | Ivana Baštincová |
|
|
| |
1 komentář |
31. 10. 2011 |
8796 |
Projekt – Vietnamský den
| Projekt Vietnamský den seznamuje žáky s vietnamskou menšinou žijící na území naší republiky. Ukazuje žákům její tradice a zvyklosti. Důraz je kladen na přiměřenost informací pro žáky s mentálním postižením a na jejich vlastní aktivitu během celodenního programu (např. vaření vietnamských jídel, sehrání vietnamské pohádky).  | Ivana Spěváčková |
|
|
| |
1 komentář |
24. 04. 2012 |
13669 |
Les všemi smysly
| Na základě vlastního pozorování a aktivit žák rozšiřuje své vědomosti o lesním ekosystému a jeho významných rostlinných i živočišných zástupcích.  | Silvie Šilhanová |
|
|
| |
1 komentář |
23. 10. 2009 |
17192 |
Namaluj si vlastní obraz – ENCAUSTIKA
| Ve výtvarné výchově přiblížíme žákům s lehkým mentálním postižením starou malířskou techniku – malování voskem –, nazývanou ENCAUSTIKA.
 | Jiřina Dovalilová |
|
|
| |
1 komentář |
14. 11. 2011 |
10964 |
Metoda Marie Montessori ve třídě základní školy speciální
| Úvod k uplatnění metodiky Marie Montessori ve výuce žáků s mentálním postižením ve třídě základní školy speciální. Popis použití práce na elipse.  | Ivana Rádková |
|
|
| |
1 komentář |
26. 05. 2011 |
7208 |
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků základní školy speciální
| Příspěvek pojednává o formách alternativní a augmentativní komunikace v prostředí základní školy speciální a o jejím využití při výuce mentálně postižených žáků.  | Dagmar Duničková |
|
|
| |
1 komentář |
26. 01. 2011 |
20632 |
Pedagogická intervence u žáka s kortikálním postižením zraku a mentálním postižením
| V tomto příspěvku je popsáno kortikální postižení zraku v kombinaci s mentálním postižením. Naleznete zde praktické pomůcky, které používáme při výuce žáků s takovýmto postižením.  | Lenka Džambiková |
|
|
| |
1 komentář |
26. 01. 2011 |
14271 |
Pomůcka pro rozvoj koordinace ruka - oko, orientace.
| Tato pomůcka slouží k procvičování koordinace ruka – oko, jemné motoriky, orientace v prostoru i na ploše, k procvičování matematických pojmů: všechno – nic, více – méně, vedle, před – za.
 | Helena Belatková |
|
 |
| |
1 komentář |
15. 02. 2011 |
12524 |
Jak nás ovlivňují média
| V příspěvku je uveden příklad výuky mediální výchovy na základní škole speciální. Jsou zde volené metody, jak mediální výuku přiblížit žákům se středně těžkou a těžkou mentální retardací.  | Miroslava Prchalová |
|
|
| |
1 komentář |
07. 01. 2011 |
14840 |