Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > pomáhat pečovat o okolní životní prostředí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bylinky pro zdraví

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek vychází z celoročního programu seznamujícího děti s živočišnou i rostlinnou přírodou. Ukazuje, jak lze vést děti k bližšímu poznání a využití různých druhů bylin.
Autor Miroslava Strakatá

Rostliny a jejich využití

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Integrovaný blok Rostliny a jejich využití navazuje na předchozí část vzdělávacího bloku s názvem „Jak spolupracují rostliny a zvířata“. Hlavním tématem je rostlinná příroda a ochrana fauny.
Autor Miroslava Strakatá

Medové dny ve školce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pod tímto názvem se skrývá další integrovaný blok vycházející z celoročního environmentálního programu naší mateřské školy. Jeho prostřednictvím získávaly děti vlastními prožitky a hrou poznatky a vědomosti o způsobu života včel a jejich užitku. Tento tematický celek probíhal opět ve spolupráci s Ochranou fauny.
Autor Miroslava Strakatá

Poznáváme a chráníme naši zem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Projekt s tematickými okruhy (země, vzduch, voda, smutný les a ekosystém louka) navazuje na společné prožitky z oslavy Dne Země. Kladem příspěvku jsou odkazy na použitou literaturu i výčet básní, říkadel a hádanek v příloze.
Autor Ludmila Burianová

Vítej u nás, netopýre!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Pod tímto názvem se skrývá jeden z tematických bloků školního vzdělávacího programu, který je zaměřen na poznávání živé a neživé přírody. Naším hlavním partnerem v tomto projektu je Ochrana fauny České republiky, se kterou spolupracujeme již čtvrtý školní rok.
Autor Miroslava Strakatá

Poznáváme stromy s panem Veveřákem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Po celý rok se v rámci tématu děti blíže seznamují s ekosystémem les. Za cíl jsem si stanovila vytvořit u dětí otevřený a odpovědný postoj k životnímu prostředí. Učit je vnímat přírodu, která je obklopuje, rozvíjet v nich pocit sounáležitosti s ní a naučit ji chránit.
Autor Tereza Bížová

Vyprávění Datla Dalibora

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V dětech se snažíme rozvíjet pocit sounáležitosti s přírodou a učíme je přírodu chránit. Tento integrovaný blok je součástí celoročního projektu "Cestičkou do lesa".
Autor Alžběta Palatinová

Závěrečná miniolympiáda

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti se učí aktivně podílet na ochraně přírody plněním zajímavých úkolů, využívají poznatky, dovednosti a schopnosti, které si osvojily v průběhu projektu "Skřítek na výpravách do říše zvířat" (článek popisuje jen jeho závěrečnou část).
Autor Miroslava Strakatá

Podzimní les sovičky Jůly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V dětech se snažíme probouzet potřebu pobývat v podzimní přírodě, hledat její krásy a zákonitosti, učit je přírodu chránit, rozvíjet pocit sounáležitosti s přírodou, vnímat přírodu a její proměny všemi smysly.
Autor Jana Mlynková

Poznáváme vodní svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je zaměřen na získávání poznatků týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podobách. Děti se hrovou formou seznámí s vlastnostmi vody, s životem u vody v našich klimatických podmínkách, s koloběhem vody v přírodě. Společně si připomeneme význam čistoty vod pro život člověka.
Očekávané výstupy: Umět pojmenovat skupenství vody, rozlišovat různé podoby vody na Zemi, poznat nejznámější rostliny a živočichy žijící u vody a ve vodě, seznámit se s využitím vody k lodní dopravě a výrobě elektřiny. Voda v umění.
Časový rozsah: čtyři týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Eva Chládková
Celkem: 26