Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o významu životního prostředí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tvořivá dramatika – Jozífek a ryby

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce z tvořivé dramatiky, kterou tvoří příběh o chlapci Jozífkovi a vodníčkovi, a jedné zátoce a rybách, které v ní žijí, na téma „Člověk a voda“ aneb je užitečné si pomáhat, s environmentálním podtextem. Lekce je vhodná pro děti ve věku 4,5–6 let se základními zkušenostmi z tvořivé dramatiky.
Autor Jana Smolková

Dovádění s vílou Voděnkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program seznamuje děti prostřednictvím vlastního smyslového prožitku s vlastnostmi vody. Vede děti k zájmu o vodu. Vybízí také k dalšímu domácímu zkoumání vody a k výtvarným činnostem, které využívají potenciál vody.
Autor Dana Tvrďochová

Bačkůrky z mechu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Bačkůrky z mechu je program inspirovaný nejen stejnojmennou básní Mileny Lukešové, ale především jarní přírodou, světem v trávě. Jde zážitkový program využívající techniky dramatické výchovy. Vede děti k hlubšímu poznávání přírody i sebe samých.
Autor Dana Tvrďochová

Stezka Ferdy Mravence

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Článek je určen pro pedagogy i aktivní rodiče, kteří se snaží motivovat děti i další rodiče k četbě klasických českých pohádkových knížek. Známá kniha Ondřeje Sekory „Knížka Ferdy Mravence“ je jednou z nich. Pro svůj obsah, čtivou formu a jedinečné ilustrace se rychle stává oblíbenou knížkou dětí i rodičů, kteří se k ní mohou vracet nejen doma, ale i na cestách, pobytech a dovolených. Cílem článku je motivovat děti k přečtení této knihy a netradičním způsobem příběh ve zkrácené formě s Ferdou prožít. Zároveň celá akce seznamuje i upevňuje kolektiv, podporuje pomoc druhému, rozvíjí sociální cítění dětí.
Autor Blanka Zelenková

Hrajeme si s podzimem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt Hrajeme si s podzimem je inspirativní příspěvek pro učitelky v mateřských školách. Touto formou lze velmi dobře u dětí předškolního věku rozvíjet environmentální myšlení a kladný vztah k prostředí, ve kterém žijí. Uvědomění si důležitosti ochrany životního prostředí je pro děti primárním zjištěním v poznávání světa kolem nich.
Autor Michael Novotný

Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen Cornellem navržený postup pro tento způsob učení doplněný o příklady metod známých z praxe lesních mateřských škol.
Autor Tereza Vošahlíková

Lesní pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Škola v přírodě, zaměřená na ekologii, rozvoj fyzické i psychické zdatnosti dětí a historii naší země.
Autor Jelena Darášová

Globální rozvojové vzdělávání - velkoměsta a znečištění životního prostředí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce je zaměřena na problematiku znečištění životního prostředí a přelidnění velkoměst. Aby se žáci dokázali lépe vcítit do těchto složitých problémů, jsou jim přiblíženi na problémech jejich vrstevníka. Vedle toho se žáci seznámí se specifiky čínské kultury.
Autor Markéta Šmydkeová

Globální rozvojové vzdělávání – deštné pralesy a ohrožené druhy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce se věnuje tématu ohrožených druhů zvířat a rostlin a problematice narušování deštných pralesů. Kromě toho je dětem představena Brazílie a především jejich vrstevník žijící v této latinskoamerické zemi, díky němuž se dokáží vcítit do zmíněných problémů. Činnosti lze rozložit do libovolného časové úseku (týden, den, dopoledne) nebo realizovat souvisle za sebou, v tom případě pak lekce trvá zhruba 1,5 hodiny. Aktivity jsou vhodné pro děti od 5 do 7 let ve skupině čítající 12 až 25 dětí.
Autor Markéta Šmydkeová

Samá voda

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Cílem projektu je ekologická výchova. Děti měly možnost poznávat okolí Radotínského potoka a řeky Berounky, osvojit si poznatky o vodě, získávat nové zkušenosti objevováním. Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s přírodou i její ochranou.
Autor Alžběta Palatinová
Celkem: 26