Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o významu životního prostředí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Stromy a listy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.
Autor Miroslava Strakatá

Staráme se o zvířátka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem programu je učit děti správně pečovat o zvířata, posílit jejich vztah ke zvířatům, snažit se porozumět zvířecí řeči (náladě, výrazům).
Autor Miroslava Strakatá

Podzim v lese

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt směřuje k posílení pozitivních vztahů dětí k přírodě. Pestrou nabídkou činností, zejména v reálném prostředí, jsou naplňovány očekávané kompetence ze všech vzdělávacích oblastí. V rámci programu Lesní pedagogika zprostředkovávají prožitky dětem také „lesní pedagogové“ (profesní odborníci, lesníci).
Autor Ivana Osuská

Stromy na podzim

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu.
Autor Dana Moravcová

Bylinky pro zdraví

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Projekt "Bylinky pro zdraví" umožňuje dětem přímá pozorování a zpracovávání bylinek. Prohlubuje jejich smysly, zdokonaluje hrubou a jemnou motoriku. Rozvíjí hudební, výtvarné i pracovní činnosti.
Autor Marie Kotková

Vesmír

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Motivací tohoto projektu byl velký zájem dětí o dané téma, hledání a kladení otázek, prohlížení encyklopedií, dětská zvídavost, touha poznat neznámé věci a prostředí.
Autor Marcela Janšová

Učební plán školy v přírodě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem je vést děti k lásce k domovu, přírodě, seznamování se s novým prostředím, vytváření zdravých životních návyků, upevňování tělesné zdatnosti, k podpoře kamarádství, toleranci, rozvoji estetického cítění, citu pro spravedlnost. Děti se učí vnímat přírodu, která je obklopuje, je v nich rozvíjen pocit sounáležitosti s ní a potřeba ji chránit.
Autor Romana Zalabáková

Vítej u nás, netopýre!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Pod tímto názvem se skrývá jeden z tematických bloků školního vzdělávacího programu, který je zaměřen na poznávání živé a neživé přírody. Naším hlavním partnerem v tomto projektu je Ochrana fauny České republiky, se kterou spolupracujeme již čtvrtý školní rok.
Autor Miroslava Strakatá

Tvoříme, poznáváme a hrajeme si

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si je název ediční řady nakladatelství Raabe. Přinášíme ukázky ze tří publikací: Jak roste chléb, Obletět svět přál bych si hned a V krajině neznámých zvířat, které povzbuzují u dětí radost se společného sdílení zážitků a aktivního objevování. Podporují prosociální a environmentálně šetrné chování. Učitelky MŠ zde naleznou výběr činností čerpající ze známých tradic, jak zvládnout situaci, když dítě nechce do školky či kroužek, protože si chce hrát na počítači nebo se dozví více o land-artu. Součástí příspěvků je metodický popis, reflexe a ukázky z praxe.
Autor Nakl. Dr. Josef RAABE, s.r.o.

Příroda a ekosystém

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Náš svět se skládá ze sítě a propojení všech živých i neživých organismů. Děti se naučí tomuto společenství porozumět a umět hledat vazby nejen v potravním řetězci. Aktivity jsou zaměřené na čtenářskou a matematickou gramotnost. Cílem je, aby si děti při každodenních pobytech v přírodě všímaly, kde co nově roste, kam kdo nakladl vajíčka, kdo může být pro koho potravou, ... Prostředím pro realizaci může být jak příroda, tak třída v mateřské škole. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Kateřina Filkova
Celkem: 26