Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o významu životního prostředí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen Cornellem navržený postup pro tento způsob učení doplněný o příklady metod známých z praxe lesních mateřských škol.
Autor Tereza Vošahlíková

Vítr a déšť

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Podzimní počasí nemají všichni zrovna v lásce, ale je potřebné pro naši půdu, rostliny, stromy a tak dále. V této lekci se dozvíme více o větru, dešti a podrobněji se budeme zabývat samotnými kapičkami deště. Zahrajeme si s kapičkami a seznámíme děti s fyzikálními zákonitostmi tekutin. Pomocí dramatických i tělovýchovným činností se do kapiček pokusíme vžít.
Autor Veronika Lorgerová

Vítej u nás, netopýre!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Pod tímto názvem se skrývá jeden z tematických bloků školního vzdělávacího programu, který je zaměřen na poznávání živé a neživé přírody. Naším hlavním partnerem v tomto projektu je Ochrana fauny České republiky, se kterou spolupracujeme již čtvrtý školní rok.
Autor Miroslava Strakatá

Vesmír

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Motivací tohoto projektu byl velký zájem dětí o dané téma, hledání a kladení otázek, prohlížení encyklopedií, dětská zvídavost, touha poznat neznámé věci a prostředí.
Autor Marcela Janšová

Učební plán školy v přírodě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem je vést děti k lásce k domovu, přírodě, seznamování se s novým prostředím, vytváření zdravých životních návyků, upevňování tělesné zdatnosti, k podpoře kamarádství, toleranci, rozvoji estetického cítění, citu pro spravedlnost. Děti se učí vnímat přírodu, která je obklopuje, je v nich rozvíjen pocit sounáležitosti s ní a potřeba ji chránit.
Autor Romana Zalabáková

Tvořivá dramatika – Jozífek a ryby

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce z tvořivé dramatiky, kterou tvoří příběh o chlapci Jozífkovi a vodníčkovi, a jedné zátoce a rybách, které v ní žijí, na téma „Člověk a voda“ aneb je užitečné si pomáhat, s environmentálním podtextem. Lekce je vhodná pro děti ve věku 4,5–6 let se základními zkušenostmi z tvořivé dramatiky.
Autor Jana Smolková

Tvoříme, poznáváme a hrajeme si

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si je název ediční řady nakladatelství Raabe. Přinášíme ukázky ze tří publikací: Jak roste chléb, Obletět svět přál bych si hned a V krajině neznámých zvířat, které povzbuzují u dětí radost se společného sdílení zážitků a aktivního objevování. Podporují prosociální a environmentálně šetrné chování. Učitelky MŠ zde naleznou výběr činností čerpající ze známých tradic, jak zvládnout situaci, když dítě nechce do školky či kroužek, protože si chce hrát na počítači nebo se dozví více o land-artu. Součástí příspěvků je metodický popis, reflexe a ukázky z praxe.
Autor Nakl. Dr. Josef RAABE, s.r.o.

Stromy na podzim

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu.
Autor Dana Moravcová

Stromy a listy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.
Autor Miroslava Strakatá

Stezka Ferdy Mravence

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Článek je určen pro pedagogy i aktivní rodiče, kteří se snaží motivovat děti i další rodiče k četbě klasických českých pohádkových knížek. Známá kniha Ondřeje Sekory „Knížka Ferdy Mravence“ je jednou z nich. Pro svůj obsah, čtivou formu a jedinečné ilustrace se rychle stává oblíbenou knížkou dětí i rodičů, kteří se k ní mohou vracet nejen doma, ale i na cestách, pobytech a dovolených. Cílem článku je motivovat děti k přečtení této knihy a netradičním způsobem příběh ve zkrácené formě s Ferdou prožít. Zároveň celá akce seznamuje i upevňuje kolektiv, podporuje pomoc druhému, rozvíjí sociální cítění dětí.
Autor Blanka Zelenková
Celkem: 26