Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o významu životního prostředí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co už víme o přírodě – zvířata

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V následujícím bloku děti prostřednictvím různých her a činností získávají kladný vztah k přírodě a ke zvířatům.
Autor Miroslava Strakatá

Co už víme o přírodě – rostliny

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.
Autor Miroslava Strakatá

Být přírodě kamarádem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Environmentálně zaměřená lekce pro MŠ a 1. třídu ZŠ, která využívá metod dramatické výchovy.
Autor Antonín Šimůnek

Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen Cornellem navržený postup pro tento způsob učení doplněný o příklady metod známých z praxe lesních mateřských škol.
Autor Tereza Vošahlíková

Lesní pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Škola v přírodě, zaměřená na ekologii, rozvoj fyzické i psychické zdatnosti dětí a historii naší země.
Autor Jelena Darášová

Bačkůrky z mechu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Bačkůrky z mechu je program inspirovaný nejen stejnojmennou básní Mileny Lukešové, ale především jarní přírodou, světem v trávě. Jde zážitkový program využívající techniky dramatické výchovy. Vede děti k hlubšímu poznávání přírody i sebe samých.
Autor Dana Tvrďochová

Dovádění s vílou Voděnkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program seznamuje děti prostřednictvím vlastního smyslového prožitku s vlastnostmi vody. Vede děti k zájmu o vodu. Vybízí také k dalšímu domácímu zkoumání vody a k výtvarným činnostem, které využívají potenciál vody.
Autor Dana Tvrďochová

Stromy a listy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.
Autor Miroslava Strakatá

Staráme se o zvířátka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem programu je učit děti správně pečovat o zvířata, posílit jejich vztah ke zvířatům, snažit se porozumět zvířecí řeči (náladě, výrazům).
Autor Miroslava Strakatá

Podzim v lese

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt směřuje k posílení pozitivních vztahů dětí k přírodě. Pestrou nabídkou činností, zejména v reálném prostředí, jsou naplňovány očekávané kompetence ze všech vzdělávacích oblastí. V rámci programu Lesní pedagogika zprostředkovávají prožitky dětem také „lesní pedagogové“ (profesní odborníci, lesníci).
Autor Ivana Osuská
Celkem: 26