Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o významu životního prostředí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hmyzí kamarádi už se líhnou a mžourají na svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Je jaro. Příroda se probouzí zpět k zelenému životu a hmyz létá všude kolem nás. Například včeličky mají velice napilno. Musí totiž opylovat všechny květy ve svém okolí. Jak vypadá taková včela? Jak vypadá jejich dům – včelí úl? To vše se dozvíme během této lekce, kterou si užijeme se vším všudy. Budeme si hrát, vyrábět, soutěžit, poslouchat pohádku, naučíme se novým poznatkům a také budeme zkoušet různé cvičení z oblasti dramatické výchovy.
Autor Veronika Lorgerová

Vítr a déšť

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Podzimní počasí nemají všichni zrovna v lásce, ale je potřebné pro naši půdu, rostliny, stromy a tak dále. V této lekci se dozvíme více o větru, dešti a podrobněji se budeme zabývat samotnými kapičkami deště. Zahrajeme si s kapičkami a seznámíme děti s fyzikálními zákonitostmi tekutin. Pomocí dramatických i tělovýchovným činností se do kapiček pokusíme vžít.
Autor Veronika Lorgerová

Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen Cornellem navržený postup pro tento způsob učení doplněný o příklady metod známých z praxe lesních mateřských škol.
Autor Tereza Vošahlíková

Tvoříme, poznáváme a hrajeme si

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si je název ediční řady nakladatelství Raabe. Přinášíme ukázky ze tří publikací: Jak roste chléb, Obletět svět přál bych si hned a V krajině neznámých zvířat, které povzbuzují u dětí radost se společného sdílení zážitků a aktivního objevování. Podporují prosociální a environmentálně šetrné chování. Učitelky MŠ zde naleznou výběr činností čerpající ze známých tradic, jak zvládnout situaci, když dítě nechce do školky či kroužek, protože si chce hrát na počítači nebo se dozví více o land-artu. Součástí příspěvků je metodický popis, reflexe a ukázky z praxe.
Autor Nakl. Dr. Josef RAABE, s.r.o.

Co už víme o přírodě – zvířata

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V následujícím bloku děti prostřednictvím různých her a činností získávají kladný vztah k přírodě a ke zvířatům.
Autor Miroslava Strakatá

Co už víme o přírodě – rostliny

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.
Autor Miroslava Strakatá

Hrajeme si s podzimem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt Hrajeme si s podzimem je inspirativní příspěvek pro učitelky v mateřských školách. Touto formou lze velmi dobře u dětí předškolního věku rozvíjet environmentální myšlení a kladný vztah k prostředí, ve kterém žijí. Uvědomění si důležitosti ochrany životního prostředí je pro děti primárním zjištěním v poznávání světa kolem nich.
Autor Michael Novotný

Globální rozvojové vzdělávání - velkoměsta a znečištění životního prostředí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce je zaměřena na problematiku znečištění životního prostředí a přelidnění velkoměst. Aby se žáci dokázali lépe vcítit do těchto složitých problémů, jsou jim přiblíženi na problémech jejich vrstevníka. Vedle toho se žáci seznámí se specifiky čínské kultury.
Autor Markéta Šmydkeová

Globální rozvojové vzdělávání – deštné pralesy a ohrožené druhy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce se věnuje tématu ohrožených druhů zvířat a rostlin a problematice narušování deštných pralesů. Kromě toho je dětem představena Brazílie a především jejich vrstevník žijící v této latinskoamerické zemi, díky němuž se dokáží vcítit do zmíněných problémů. Činnosti lze rozložit do libovolného časové úseku (týden, den, dopoledne) nebo realizovat souvisle za sebou, v tom případě pak lekce trvá zhruba 1,5 hodiny. Aktivity jsou vhodné pro děti od 5 do 7 let ve skupině čítající 12 až 25 dětí.
Autor Markéta Šmydkeová

Vesmír

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Motivací tohoto projektu byl velký zájem dětí o dané téma, hledání a kladení otázek, prohlížení encyklopedií, dětská zvídavost, touha poznat neznámé věci a prostředí.
Autor Marcela Janšová
Celkem: 26