Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Obsahem článku je zaznamenaná zkušenost se zapojením rodiny do tvorby výukových materiálů pro děti z mateřských škol a dále předání zkušeností s ověřováním souboru při práci s dětmi u tabule.
Autor Ivana Hrubá Eliášová
Jedná se o týdenní tematický plán určený pro děti ze speciální mateřské školy, který se pojí k svátku Halloween. Děti mají možnost seznámit se s tradicemi a zvyky Halloweenu prostřednictvím hudebně pohybových činností, výtvarného tvoření a dalších aktivit.
Autor Michaela Gondeková
S přicházejícím zimním obdobím jsme do činností zařadili seznámení s ptactvem. Společně s dětmi jsme poznávali některé druhy ptáků, kteří u nás přezimují. Pozorovali jsme návštěvníky krmítka a pravidelně je krmili.
Autor Ivana Chalupníková
Ukázka z celoročního školního programu na téma živočišná říše. Děti poznávají vlastnosti sněhu, stopy živočichů a experimentují s přírodními materiály.
Autor Miroslava Strakatá
Děti hrou poznávají les, a tak si vytvářejí citlivý vztah k přírodě. Motivací se pro děti stala pohádka „Budka“. Děti se učí přírodu chránit, vnímat ji všemi smysly a uvědomovat si možná nebezpečích číhající v přírodě.
Autor Marie Suchánková
Vzdělávací blok je zaměřen na období podzimu. Cílem je seznámit děti prostřednictvím různorodých činností se změnami v podzimní přírodě a s činnostmi lidí v podzimním období.
Autor Ivana Vašínová
Prostřednictvím her v přírodě a zajímavých výtvarných, hudebních a pohybových činností se děti seznamují s charakteristickými znaky podzimu, a to smyslovým vnímáním a především prožitkovým učením. Děti si například sami vyzkoušejí, jak se ptáci orientují při letu do teplých krajin.
Autor Miroslava Strakatá

Charakteristika integrovaného bloku: Pomáhají nám v nesnázích je dlouhodobý projekt zaměřený na seznámení dětí s dopravní výchovou a záchrannými složkami ČR. Děti se každodenně účastní provozu na silnici, proto je velmi důležité je učit základním prvkům bezpečné účasti v silničním provozu a základním pravidlům poskytnutí pomoci.
Očekávané výstupy:
- navazovat kontakty s dospělými (překonat stud, komunikovat s nimi vhodným způsobem, respektovat je)
- chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi, staršími i dospělými, v případě potřeby požádat druhého o pomoc (pro sebe i jiné dítě)
- seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhým lidem
- uvědomovat si ochranu osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s dětmi i dospělými
- seznamování se světem lidí (povolání)
- zvládat základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
- osvojit si poznatky o těle a zdraví
- osvojit si dovednosti důležité k podpoře zdraví, bezpečí a osobní pohody
- seznamovat se s příležitostmi a činnostmi směřujícími k prevenci úrazů (při hrách, pohybových činnostech, dopravních situacích, při setkání s cizími lidmi)
- rozvoj pozitivních citů ve vztahu k vlastní osobě (sebevědomí, sebedůvěra, sebeovládání)
- zachytit a vyjádřit své pocity a prožitky
- vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
- popsat situaci
- chápat některé ze symbolů (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí)
Časový rozsah: Dlouhodobý projekt, celoroční
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jarmila Chalupová
Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy", který je mimo jiné zaměřen i na tradice související s ročním obdobím.
Hlavním cílem je seznámení dětí s tradicemi "Slet čarodějnic" a pochopení symbolu dobra a zla.
Autor Aneta Burešová
Uvedený projekt by měl v dětech rozvíjet pozitivní vztah k rodině, dále se děti učí správně reagovat na malé sourozence. Záměrem projektu je přiblížit dětem příchod nového člověka na svět.
Autor Zuzana Bečvářová