Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o širším společenském, věcném,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zahrada dědy Hordubala

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V tematickém bloku se děti nenásilnou formou (pohádkovými příběhy a humorem) seznamují s jednotlivými druhy zeleniny. Kromě pěstování zeleniny na zahrádce se také příspěvek zaobírá škůdci na zahradách.
Autor Hana Nováková

Státní svátky – 28. říjen : Den vzniku samostatného československého státu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Výchova dětí k vlastenectví již od předškolního věku. V jednodenním bloku můžeme dětem přiblížit oslavy 28. října formou pohádkového příběhu Josefa Čapka a seznámit se se dvěma symboly naší země – hymnou a vlajkou.
Autor Hana Nováková

Jana a hvězdička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jana a hvězdička je program inspirovaný nejen stejnojmenným příběhem Wernera Heiduczka, ale také zájmem dětí o vesmír. Program je zaměřený zejména na osobnostní a sociální rozvoj, rozvoj řeči a pohybu, doplněný o pozorování technických objektů v planetáriu.
Autor Alžběta Palatinová

„Naši stařenka pravili“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Reflexe animačního muzejního programu zaměřeného na svět dětí v minulosti, která může být podnětem či předlohou pro další podobně koncipované projekty.
Autor Petr Drkula

Státní svátky – svátek sv. Václava

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Zná česká populace, co se v den státního svátku vůbec oslavuje? Proč nezačít s výchovou k vlastenectví již od předškolního věku dítěte. Jednodenní blok seznamuje děti se svátkem sv. Václava – historickou postavou našeho knížete a s korunovačním klenotem naší země (svatováclavskou korunou).
Autor Hana Nováková

Ten dělá to a ten zas tohle

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.
Autor Hana Nováková

Pohádka O dvanácti měsíčkách aneb Zima kolem nás

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Prostřednictvím následujícího bloku se děti seznámí s obsahem pohádky O dvanácti měsíčkách a díky doplňujícím činnostem poznají jednotlivá roční období. Další navazující činnosti vycházejí z ročního období zima, ve které se děj pohádky odehrává. Děti se učí citlivosti a ohleduplnosti v mezilidských vztazích – vztahy postav v pohádce a ve vztahu k přírodě, konkrétně se učí pomáhat zvířatům v zimě.
Autor Miroslava Strakatá

Mezinárodní projekt Comenius – partnerství škol

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Příspěvek umožňuje pedagogům a pedagožkám nahlédnout do mezinárodního projektu Comenius – partnerství škol. Vzhledem k jeho úspěšnému průběhu bych se ráda podělila o zkušenosti z projektu. Příspěvek je inspirací pro učitele a učitelky, kteří chtějí podobný projekt uskutečnit.
Autor Miroslava Strakatá

Není knížka jako knížka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok byl realizován k březnu – měsíci knihy a jeho obsah je zaměřen na vývoj a vznik knihy a na různé podoby knih (psané, obrázkové pro děti, psané slepeckým písmem). Obsahově se též dotýká několika etických otázek (válka, postoj k minoritní skupině nevidomých).
Autor Hana Nováková

V mravenčí říši

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí inspiraci, jakým způsobem lze děti seznamovat se způsobem života mravenců s využitím prožitkového učení a smyslového vnímání. Seznamování s živou přírodou vede děti ke kladnému vztahu k ní a ohleduplnému chování k živočichům a přírodě vůbec.
Autor Miroslava Strakatá
Celkem: 34