Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a svět > mít povědomí o širším společenském, věcném,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Král

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Využití cvičebnice Včelička při práci s dětmi za účelem procvičení paměti, optické i akustické.
Autor Alžběta Palatinová

Podzim v lese

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt směřuje k posílení pozitivních vztahů dětí k přírodě. Pestrou nabídkou činností, zejména v reálném prostředí, jsou naplňovány očekávané kompetence ze všech vzdělávacích oblastí. V rámci programu Lesní pedagogika zprostředkovávají prožitky dětem také „lesní pedagogové“ (profesní odborníci, lesníci).
Autor Ivana Osuská

Tři králové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Mateřská škola Zlín - Malenovice představuje integrovaný blok Tři králové, prostřednictvím jehož se děti seznamovaly se svátkem Tří králů.
Autor Ivana Pilátová

Cesta kolem světa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt Cesta kolem světa je zaměřen na seznamování dětí s životem v exotických zemích. Jeho kladem jsou teoretické informace k jednotlivým zemím, přizpůsobené výkladu určenému pro věkovou kategorii předškolních dětí. Příspěvek disponuje bohatou nabídkou zajímavých činností přibližující dětem etnika a kulturní odlišnosti jednotlivých zemí.
Autor Jana Šmydkeová

Všudybyl na cestách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Cílem projektu je poznávat okolí svého bydliště, seznamovat se s místem a prostředím, ve kterém žije a vytvářet si k němu pozitivní vztah.
Autor Naďa Kudrnáčová

Festival vynálezů

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Z malého nápadu, který vznikl po přečtení pohádky „O porouchaném robotovi“, jsme vytvořili tento zajímavý tematický celek, jehož cílem je seznámit děti prostřednictvím různorodých činností s různými vynálezy, tedy nejen předříkáváním textu o vynálezech.
Autor Pavlína Šimůnková

Já mám koně

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Charakteristika integrovaného bloku: Téma vychází z velkého zájmu dětí o koně. Prostřednictvím tematického celku se naplnilo jejich přání navštívit živé koně. Na přímé zážitky dětí navazují další aktivity. Získané poznatky a dovednosti jsou tak komplexnější a prakticky využitelnější.
Očekávané výstupy: Poznat prostředí, kde žijí koně, zajímat se o nové poznatky, umět se nebát vyslovit svá přání a pokládat otázky.
Časový rozsah: 4 - 5 dnů
Věková skupina: Děti od tří do sedmi let
Autor Zdeňka Lufinková

Jana a hvězdička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jana a hvězdička je program inspirovaný nejen stejnojmenným příběhem Wernera Heiduczka, ale také zájmem dětí o vesmír. Program je zaměřený zejména na osobnostní a sociální rozvoj, rozvoj řeči a pohybu, doplněný o pozorování technických objektů v planetáriu.
Autor Alžběta Palatinová

10 let s eTwinningem v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci desetiletého výročí aktivity eTwinning proběhla v České republice hra, do níž bylo zapojeno 112 škol. Výstupy hry ukazují, jak jsou české školy schopny kreativně a inovativně využívat ICT nástroje pro projektovou spolupráci škol. Výstupy hry mohou posloužit jako inkubátor nápadů na projektové aktivity, které lze zařadit jak do online eTwinningových projektů, tak do výuky obecně.
Autor Barbora Dočkalová

O Koblížkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.
Autor Eva Štandová
Celkem: 32