Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Příspěvek na téma sladkosti obsahuje zajímavé náměty, nejen pro různorodé činnosti – výtvarné, ale i tělesné, hudební, literární a poznávací.
Autor Ivana Bešťáková
Smyslem projektu je pěstovat prostřednictvím různých činností kladný vztah k sobě, k místu, ve kterém žijeme, a také k přírodě. Rozvíjet schopnost spolupracovat, vnímat, naslouchat a porozumět. Mít radost z objevování, umět se tvořivě vyjádřit. Vytvořit tradici v obci. Získat pro spolupráci rodiče.
Autor Daniela Daňová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tímto programem jsme se snažili rozvíjet kreativitu dítěte. Zaměřili jsme se na objevování samostatného tvůrčího procesu, na vyjadřování pocitů, postojů a představ, na vytváření vztahu k přírodě, a to prostřednictvím různorodých (výtvarných, pohybových aj.) aktivit.
Očekávané výstupy: Dítě umí využívat různých výtvarných technik, pohybových dovedností, svých myšlenkových schopností, aj. Využívá poznatků z přírody. Využívá přírodního materiálu k rozvíjení tvořivosti při různých aktivitách.
Časový rozsah: dlouhodobý - celoroční
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ročního projektu je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání vlastní identity, sebedůvěry a samostatnosti s využitím osobních značek, které děti v mateřské škole používají. Jednotlivé značky slouží jako zdroj témat, na jejichž základě jsou vytvářeny a postupně rozvíjeny jednotlivé integrované bloky.
Časový rozsah: denně, celý školní rok, přibližně dvě až tři témata (značky) za měsíc
Věková skupina: 3-6 let
Autor Alžběta Palatinová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celý projekt se nese v duchu humoru a vtipu. Cílem je seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu. Společně prožít radost a veselí. Poznat humor a vtip v lidové slovesnosti, krátkých textech, písních i ve výtvarném projevu a pokusit se ho vhodně a citlivě použít.
Očekávané výstupy: Osvojit si elementární poznatky o lidových zvycích a tradicích v období masopustu. Umět prožívat a projevovat radost. Chápat humor a vtip, umět ho vhodně a citlivě použít (rozlišit humor a posměšek atd.).
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 3 – 6 let
Autor Hana Kohoutová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu Hračka v životě dítěte se zaměříme na rozvoj výtvarných dovedností. Budeme postupovat dle osvědčených metodických řad, od jednoduchých výtvarných technik ke složitějším. Činnosti budou propojeny ústředním tématem. Tím je zajištěna jejich přirozená motivace.
Očekávané výstupy v oblasti výtvarné: Využívat různých výtvarných technik, dokončovat svojí práci, vyjadřovat svou představivost tvořivou výtvarnou činností, vymýšlet nápady, výtvarně zachytit situaci, prožitek, postupovat podle pokynů, volit správný postup při práci s výtvarnými pomůckami, odhalovat podstatné znaky, postupovat podle instrukcí, využít vlastní fantazie a představivosti.
Časový rozsah: Po dobu trvání projektu Hračka v životě dítěte, tj. přibližně 2 až 3 týdny, budou aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností
Věková skupina: 5 – 6leté
Autor Martina Kupcová
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu.
Autor Dana Moravcová
Autorka nabízí pestrou škálu činností, které je možné realizovat v průběhu výletu do rodiště Antonína Dvořáka.
Autor Zdeňka Frantová
Hlavním námětem tohoto příspěvku je návštěva hasičů v mateřské škole. Děti se seznámí s aktivitami, které hasiči vykonávají. Návštěvě hasičů předcházela motivace tématem, čím jsou naši rodiče, jaká jsou zaměstnání, řemesla apod.
Autor Zdeňka Lufinková Lufinková
Cílem této krátké aktivity je především rozvíjet tvořivý přístup ke světu a podněcovat děti k přemýšlení o vztazích mezi výtvarnou formou a rozmanitými významy, které v ní mohou rozpoznávat (artefiletika).
Autor Vladimíra Slavíková