Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost > zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohádka nás naučí aneb Umíte to s pohádkou?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Pohádka nás naučí poznávat svět z mnoha úhlů pohledu: záleží jen na nás, jaký si vybereme. Můžeme se učit nejen jazyk, ale i matematiku, přírodovědu, výtvarnou, pracovní, hudební i tělesnou výchovu, a kdo vládne i cizím jazykem, může vše zkusit v něm.
Autor Sylvie Doláková

Návrh a plán vzdělávací jednotky pro konkrétní věkovou kategorii inspirovaný soudobými trendy ve výuce VV

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek vychází z prvního stupně koncepčního rámce DBAE (Discipline Based Art Education), a to art production, a nabízí inspiraci, jak s dětmi předškolního věku vytvořit originální dílo.
Autor Lenka Prášilová

Mytologické bytosti - Elfové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Souhrn dramatických činností, které rozvíjejí orientaci v dramatickém prostoru, tvořivost, fantazii a empatii.
Autor Dominika Bečáková

Výchova prožitkem: Prosinec

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek předkládá ukázku z knihy Výchova prožitkem: Tvořivé hry a činnosti pro mateřské školy zaměřené na předvánoční a zimní období.
Autor R. Rubešová, V. Kirchnerová

Kdo žije na hradě?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je věnován urozeným obyvatelům středověkého hradu, mezi něž patří příslušníci královské rodiny, ale také například rytíři. Na tomto pozadí nabízí aktivity pro procvičení řady kompetencí. V úvodu článku je uvedeno krátké povídání, které může být použito jako úvodní motivace.
Autor Markéta Šmydkeová

Život na hradě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek seznamuje děti se středověkými hrady a zároveň nabízí aktivity pro procvičení řady kompetencí. V úvodu článku je navržena úvodní motivace a také zpracováno krátké povídaní o hradech, které děti poučí a zároveň navodí vhodnou atmosféru.
Autor Markéta Šmydkeová

Ten dělá to a ten zas tohle

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.
Autor Hana Nováková

Cesta kolem světa – Austrálie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Následující náměty na hry i pracovní a výtvarnou činnost jsou součástí celoročního projektu Cesta kolem světa. Projekt je koncipován tak, že na každý světadíl je vyhrazen jeden měsíc. Evropě a České republice je pak věnován delší časový úsek. Tento oddíl je věnován Austrálii a – stejně jako ostatní – je rozdělen do dvou částí. První z nich obsahuje hry a náměty související s přírodními poměry tohoto kontinentu, druhá se zabývá australskou populací a její kulturou. V příloze jsou vypracovány teoretické podklady pro případný výklad a také australské pohádky. Děti se mohou s Austrálií seznámit také pomocí atlasu, glóbu, mapy či encyklopedií.
Autor Jana Šmydkeová

Hrnečku, vař!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem je podpořit zájem dětí o pohádkový svět, přenést ho do jejich hry a tvořivosti.
Autor Ivana Bešťáková

Roční putování s mašinkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt „Roční putování s mašinkou" jsme uskutečnili v naší MŠ. Činnosti jsme rozdělili dle ročních období na červené podzimní, bílé zimní, zelené jarní a žluté letní putování. Cílem bylo prohlubovat a posilovat přirozené vztahy dítěte k rodině, rozvíjet spolupráci s rodiči, zapojit do dění MŠ všechny zaměstnance školy, podílet se společně na estetickém uspořádání prostředí třídy.
Autor Jitka Šindelářová
Celkem: 24