Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost > zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Březovská a slavkovská strašidla

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Smyslem projektu je pěstovat prostřednictvím různých činností kladný vztah k sobě, k místu, ve kterém žijeme, a také k přírodě. Rozvíjet schopnost spolupracovat, vnímat, naslouchat a porozumět. Mít radost z objevování, umět se tvořivě vyjádřit. Vytvořit tradici v obci. Získat pro spolupráci rodiče.
Autor Daniela Daňová

Cesta kolem světa – Austrálie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Následující náměty na hry i pracovní a výtvarnou činnost jsou součástí celoročního projektu Cesta kolem světa. Projekt je koncipován tak, že na každý světadíl je vyhrazen jeden měsíc. Evropě a České republice je pak věnován delší časový úsek. Tento oddíl je věnován Austrálii a – stejně jako ostatní – je rozdělen do dvou částí. První z nich obsahuje hry a náměty související s přírodními poměry tohoto kontinentu, druhá se zabývá australskou populací a její kulturou. V příloze jsou vypracovány teoretické podklady pro případný výklad a také australské pohádky. Děti se mohou s Austrálií seznámit také pomocí atlasu, glóbu, mapy či encyklopedií.
Autor Jana Šmydkeová

Cukrárna aneb Všem očím a rukám přeji dobrou chuť

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek na téma sladkosti obsahuje zajímavé náměty, nejen pro různorodé činnosti – výtvarné, ale i tělesné, hudební, literární a poznávací.
Autor Ivana Bešťáková

Držíme masopust

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celý projekt se nese v duchu humoru a vtipu. Cílem je seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu. Společně prožít radost a veselí. Poznat humor a vtip v lidové slovesnosti, krátkých textech, písních i ve výtvarném projevu a pokusit se ho vhodně a citlivě použít.
Očekávané výstupy: Osvojit si elementární poznatky o lidových zvycích a tradicích v období masopustu. Umět prožívat a projevovat radost. Chápat humor a vtip, umět ho vhodně a citlivě použít (rozlišit humor a posměšek atd.).
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 3 – 6 let
Autor Hana Kohoutová

Hasiči v naší vesnici

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Hlavním námětem tohoto příspěvku je návštěva hasičů v mateřské škole. Děti se seznámí s aktivitami, které hasiči vykonávají. Návštěvě hasičů předcházela motivace tématem, čím jsou naši rodiče, jaká jsou zaměstnání, řemesla apod.
Autor Zdeňka Lufinková Lufinková

Hrátky s rampouchy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento příspěvek se v první části zabývá teorií komunikace. Druhá část se věnuje rozvoji interaktivních a komunikativních, verbálních i neverbálních dovedností dětí, posilování prosociálního chování u dětí ve vztahu k ostatním. Vše je demonstrováno na praktických příkladech.
Očekávané výstupy:
  • spolupracovat s ostatními;
  • navazovat kontakty, začlenit se do třídy a zařadit se mezi vrstevníky;
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách;
  • porozumět běžným projevům prožitků a citových nálad druhých;
  • zachytit a vyjádřit své prožitky (slovně, výtvarně, pomocí hudby, hudebně-pohybovou či dramatickou improvizací apod.).
Časový rozsah: 1 - 2 týdny
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Martina Lietavcová

Hrnečku, vař!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem je podpořit zájem dětí o pohádkový svět, přenést ho do jejich hry a tvořivosti.
Autor Ivana Bešťáková

Já a moje značka

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ročního projektu je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání vlastní identity, sebedůvěry a samostatnosti s využitím osobních značek, které děti v mateřské škole používají. Jednotlivé značky slouží jako zdroj témat, na jejichž základě jsou vytvářeny a postupně rozvíjeny jednotlivé integrované bloky.
Časový rozsah: denně, celý školní rok, přibližně dvě až tři témata (značky) za měsíc
Věková skupina: 3-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Jak housličky ztratily hlas

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Autorka nabízí pestrou škálu činností, které je možné realizovat v průběhu výletu do rodiště Antonína Dvořáka.
Autor Zdeňka Frantová

Kdo žije na hradě?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je věnován urozeným obyvatelům středověkého hradu, mezi něž patří příslušníci královské rodiny, ale také například rytíři. Na tomto pozadí nabízí aktivity pro procvičení řady kompetencí. V úvodu článku je uvedeno krátké povídání, které může být použito jako úvodní motivace.
Autor Markéta Šmydkeová
Celkem: 24