Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost > vnímat umělecké a kulturní podněty, pozorně...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Multikulturní výchova – Evropa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Evropa.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

„Naši stařenka pravili“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Reflexe animačního muzejního programu zaměřeného na svět dětí v minulosti, která může být podnětem či předlohou pro další podobně koncipované projekty.
Autor Petr Drkula

Není knížka jako knížka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok byl realizován k březnu – měsíci knihy a jeho obsah je zaměřen na vývoj a vznik knihy a na různé podoby knih (psané, obrázkové pro děti, psané slepeckým písmem). Obsahově se též dotýká několika etických otázek (válka, postoj k minoritní skupině nevidomých).
Autor Hana Nováková

Masopust – fašank

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek je určen pro znovuobjevení tradic a zároveň osvětlení zvyku, který se objevuje jednotlivých částech jižní Moravy. Děti se tak mohou seznámit se konkrétními znaky, které vnesly sílu a význam tomuto zvyku.
Autor Hana Hrabalová

Tři králové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Téma umožňuje dětem rozšířit obzor o lidové tradice a zvyky. Seznamuje je s lidskou etikou a společenstvím.
Autor Hana Hrabalová

O perníkové chaloupce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Děti se seznamují s klasickou českou pohádkou O perníkové chaloupce. Rozhovory s učitelkou se snaží rozkrýt charakterové vlastnosti jednotlivých postav a zdůvodnit jejich chování. U dětí se prohlubují řečové a jazykové dovednosti, seznamují se rovněž s literárním žánrem – veršem. Prostřednictvím různých navazujících činností si upevňují děj pohádky. Na závěr plyne ponaučení pro děti, jak předcházet tomu, aby se ztratily rodičům, a co dělat v případě, že se ztratí.
Autor Miroslava Strakatá

Princezna ze mlejna

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Naše mateřská škola se podílela na výstavě na téma „Vodníci a hastrmani” pořádané městskou knihovnou. Vodníka jsme vybrali z pohádky „Princezna ze mlejna” a současně jsme děti seznamovali s obsahem pohádky. Děti se podílely na výstavě svými výtvarnými pracemi a zároveň si prohlédly výkresy a výrobky z dalších mateřských škol.
Autor Miroslava Strakatá

Z pohádky do pohádky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Všestranně zaměřený integrovaný blok v předškolním vzdělávání, při němž se děti, za doprovodu pohádkového skřítka Raráška, seznamují s klasickými pohádkami, získávají vztah k ústní slovesnosti, literatuře i divadlu.
Autor Nikola Loužková

Čtyřlístkové čtení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Ukázka plánu podporujícího vytváření vztahu dětí předškolního věku ke knihám, čtenému slovu a českému jazyku.
Autor Jelena Darášová

Muzikanti jdou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Zábavné seznámení s hudebními nástroji a základní hudební terminologií spojené s přípravou slavnosti – veselý muzikantský Masopust.
Autor Eva Pipková
Celkem: 17