Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost > dodržovat pravidla her a jiných činností,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Multikulturní výchova – Asie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Asie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Taneční hry s písničkami

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jednoduché taneční hry přispívají ke kultivaci pohybu, prohloubení rytmického cítění a zlepšení spolupráce ve skupině. Ukázky z knihy Taneční hry s písničkami z nakladatelství Portál vás seznámí se známými i méně známými písničkami a jejich herními obměnami, které mohou využít učitelky mateřských a základních škol či vedoucí tanečních a dramatických kroužků. Ve vybraném textu nechybí ani zásoba rozpočítadel.
Autor Eva Kulhánková

Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Seriál Pohádková dramatika pokračuje třetím dílem dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádková dramatika ‒ Čarodějnice II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Další díl inspirativního článku, který nabízí dramatické činnosti při práci s dětmi předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Jak hravou formou naučit předškoláky téma clothes?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V článku popisuji možnou inspiraci pro učitele anglického jazyka učící děti předškolního věku (také jsou tyto hry vhodné pro výuku prvňáků, kteří ještě neumějí psát). Tyto hry jsem používala jako pedagog v první třídě ZŠ a v MŠ. Jelikož jsem si uvědomovala, že je třeba děti při prvním setkání s cizím jazykem neodradit od učení, ale naopak jim představit angličtinu jako zábavu, na kterou se mohou těšit, snažila jsem se jim podat učivo hravou formou. Zde uvádím didaktické hry, které se mi nejvíce osvědčily.
Autor Lucie Zormanová

Co už víme o přírodě – rostliny

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.
Autor Miroslava Strakatá

Fotbal, to je hra

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Téma tohoto integrovaného bloku spontánně vyplynulo ze zájmu dětí o kopanou. Zejména chlapci (ale i některé dívky) si takřka denně při pobytu venku vyžadovali zapůjčení fotbalového míče a hráli fotbal. Domluvily jsme proto s kolegyní z druhého předškolního oddělení fotbalový zápas, na který jsme se důkladně připravily. Cílem projektu nebylo vítězství v utkání mezi odděleními, ale radost ze hry a schopnost unést případnou prohru. Celý projekt byl motivován tak, aby nebylo důležité vyhrát, ale prožít společně něco nového, vychutnat si atmosféru sportovního utkání a udělat něco pro své zdraví!
Očekávané výstupy:
  • zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu v různém prostředí;
  • rozlišovat, co prospívá zdraví, uvědomit si kladný vliv sportu na zdraví;
  • vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, udržet pozornost.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Eva Pipková

Můj kamarád tma

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika: Námět na usnadnění odstraňování strachu ze tmy, prostorová orientace, orientace v prostoru prostřednictvím smyslů, vztah k handicapovaným lidem.
Očekávané výstupy:
  • respektovat pravidla;
  • reagovat na pokyn učitelky;
  • být ohleduplný k ostatním.
Časový rozsah: Krátkodobé, dílčí - 0,5 hodiny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Tereza Čunátová

Projekt: "Rok" - písničky pro nejmenší dětičky (2. část)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává zimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.
Autor Soňa Buchwaldková

Projekt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.
Autor Soňa Buchwaldková
Celkem: 10