Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Asie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Jednoduché taneční hry přispívají ke kultivaci pohybu, prohloubení rytmického cítění a zlepšení spolupráce ve skupině.
Ukázky z knihy Taneční hry s písničkami z nakladatelství Portál vás seznámí se známými i méně známými písničkami a jejich herními obměnami, které mohou využít učitelky mateřských a základních škol či vedoucí tanečních a dramatických kroužků.
Ve vybraném textu nechybí ani zásoba rozpočítadel.
Autor Eva Kulhánková
Seriál Pohádková dramatika pokračuje třetím dílem dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách.
Autor Bc. Michael Novotný
Další díl inspirativního článku, který nabízí dramatické činnosti při práci s dětmi předškolního věku.
Autor Michael Novotný
V článku popisuji možnou inspiraci pro učitele anglického jazyka učící děti předškolního věku (také jsou tyto hry vhodné pro výuku prvňáků, kteří ještě neumějí psát). Tyto hry jsem používala jako pedagog v první třídě ZŠ a v MŠ. Jelikož jsem si uvědomovala, že je třeba děti při prvním setkání s cizím jazykem neodradit od učení, ale naopak jim představit angličtinu jako zábavu, na kterou se mohou těšit, snažila jsem se jim podat učivo hravou formou. Zde uvádím didaktické hry, které se mi nejvíce osvědčily.
Autor Lucie Zormanová
V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.
Autor Miroslava Strakatá
Charakteristika integrovaného bloku: Téma tohoto integrovaného bloku spontánně vyplynulo ze zájmu dětí o kopanou. Zejména chlapci (ale i některé dívky) si takřka denně při pobytu venku vyžadovali zapůjčení fotbalového míče a hráli fotbal. Domluvily jsme proto s kolegyní z druhého předškolního oddělení fotbalový zápas, na který jsme se důkladně připravily. Cílem projektu nebylo vítězství v utkání mezi odděleními, ale radost ze hry a schopnost unést případnou prohru. Celý projekt byl motivován tak, aby nebylo důležité vyhrát, ale prožít společně něco nového, vychutnat si atmosféru sportovního utkání a udělat něco pro své zdraví!
Očekávané výstupy:
- zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu v různém prostředí;
- rozlišovat, co prospívá zdraví, uvědomit si kladný vliv sportu na zdraví;
- vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, udržet pozornost.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Eva Pipková
Charakteristika: Námět na usnadnění odstraňování strachu ze tmy, prostorová orientace, orientace v prostoru prostřednictvím smyslů, vztah k handicapovaným lidem.
Očekávané výstupy:
- respektovat pravidla;
- reagovat na pokyn učitelky;
- být ohleduplný k ostatním.
Časový rozsah: Krátkodobé, dílčí - 0,5 hodiny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Tereza Čunátová
Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává zimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.
Autor Soňa Buchwaldková
Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.
Autor Soňa Buchwaldková