Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multikulturní výchova – Afrika
| Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Afrika.  | Mgr. et Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
26. 10. 2016 |
8446 |
Komunikace s dětmi-cizinci v MŠ
| Článek nabízí praktickou zkušenost a inspiraci při překonávání jazykových bariér v komunikaci a práci převážně s vietnamskými dětmi.  | Mgr. et Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
14. 09. 2016 |
8633 |
Hrajeme si s podzimem
| Projekt Hrajeme si s podzimem je inspirativní příspěvek pro učitelky v mateřských školách. Touto formou lze velmi dobře u dětí předškolního věku rozvíjet environmentální myšlení a kladný vztah k prostředí, ve kterém žijí. Uvědomění si důležitosti ochrany životního prostředí je pro děti primárním zjištěním v poznávání světa kolem nich.  | Michael Novotný |
|
 |
| |
|
17. 09. 2010 |
49683 |
Dramatická výchova v MŠ – II. část
| Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.  | Radmila Michlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
09. 08. 2010 |
22913 |
Justýna se představuje – 1. část
| Integrovaný blok je součástí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”.
Úvodní (motivační) část je zaměřená na vzbuzení zájmu dětí o dané téma. Seznamuje děti s knihou, která je spojovacím článkem celého projektu a rozvíjí přátelské vztahy ve třídě.  | Eva Pipková |
|
|
| |
|
03. 06. 2010 |
15500 |
Kostky
| Náměty na využití „kostky“ v denní nabídce činností v MŠ.  | Lucie Hubená |
|
|
| |
|
05. 02. 2009 |
9472 |
Já a moji kamarádi
| Ukázka z projektu Já a moji kamarádi nabízí náměty činností při vstupu dítěte do MŠ. Projekt využívá příležitosti období, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.  | Ivana Hořejší |
|
|
| |
|
27. 01. 2009 |
34543 |
Sněhurka a dvacet trpaslíků
| Netradiční škola v přírodě  | Jelena Darášová |
|
|
| |
|
24. 09. 2008 |
13333 |
Vánoce, vánoce odcházejí
| Integrovaný blok zaměřený na upevňování mezilidských vztahů a vztahu dětí k přírodě.  | Dana Moravcová |
|
|
| |
|
13. 08. 2008 |
14275 |
Advent v mateřské škole
| Záměry integrovaného bloku: Tento integrovaný blok vychází z celoročního plánu "Se skřítkem na výpravách za kamarády do Evropy", který vznikl v rámci programu Comenius 1 - Partnerství škol a jehož hlavní téma je poznávání přírody všemi smysly. Skřítek Mecháček (textilní panáček) je kamarád dětí, které si ho tak samy pojmenovaly. Mecháček se účastní všeho dění s dětmi.
Očekávané výstupy:
umět pojmenovat přírodniny v lese
chápat hlavní pojmy týkající se adventu a Vánoc
Časové vymezení: 3 týdny
Věk dětí: 3-6leté děti  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
19. 01. 2007 |
58933 |