Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Afrika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Článek nabízí praktickou zkušenost a inspiraci při překonávání jazykových bariér v komunikaci a práci převážně s vietnamskými dětmi.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Projekt Hrajeme si s podzimem je inspirativní příspěvek pro učitelky v mateřských školách. Touto formou lze velmi dobře u dětí předškolního věku rozvíjet environmentální myšlení a kladný vztah k prostředí, ve kterém žijí. Uvědomění si důležitosti ochrany životního prostředí je pro děti primárním zjištěním v poznávání světa kolem nich.
Autor Michael Novotný
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková
Integrovaný blok je součástí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”.
Úvodní (motivační) část je zaměřená na vzbuzení zájmu dětí o dané téma. Seznamuje děti s knihou, která je spojovacím článkem celého projektu a rozvíjí přátelské vztahy ve třídě.
Autor Eva Pipková
Náměty na využití „kostky“ v denní nabídce činností v MŠ.
Autor Lucie Hubená
Ukázka z projektu Já a moji kamarádi nabízí náměty činností při vstupu dítěte do MŠ. Projekt využívá příležitosti období, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.
Autor Ivana Hořejší
Netradiční škola v přírodě
Autor Jelena Darášová
Integrovaný blok zaměřený na upevňování mezilidských vztahů a vztahu dětí k přírodě.
Autor Dana Moravcová
Záměry integrovaného bloku: Tento integrovaný blok vychází z celoročního plánu "Se skřítkem na výpravách za kamarády do Evropy", který vznikl v rámci programu Comenius 1 - Partnerství škol a jehož hlavní téma je poznávání přírody všemi smysly. Skřítek Mecháček (textilní panáček) je kamarád dětí, které si ho tak samy pojmenovaly. Mecháček se účastní všeho dění s dětmi.
Očekávané výstupy:
umět pojmenovat přírodniny v lese
chápat hlavní pojmy týkající se adventu a Vánoc
Časové vymezení: 3 týdny
Věk dětí: 3-6leté děti
Autor Miroslava Strakatá