Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost > pochopit, že každý má ve společenství (v...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

My, děti, a naše práva

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ŠVP je vytvořit u dětí základní povědomí o vlastních právech. Různými činnostmi se program bude snažit o to, poskytnout dítěti informace o rodině , o svém já, o společenství, ve kterém žije. A také ho seznámit s některými prvky naší kultury.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová

Poznáváme své okolí na kole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Projekt vychází z praktických zkušeností dětí, využívá jejich zvídavost, probouzí v nich chuť dívat se kolem sebe a snahu ukázat vše, co umí. Děti se seznámí s nejbližším okolím, rozvíjí se jejich kladný vztah k přírodě, domovu, obci.
Autor Pavla Tučková

Tintili vantili

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Vzdělávací blok je zaměřen na přiblížení života námořníků a cestovatelů. Nabízí činnosti pohybové, jazykové, dramatické, výtvarné, literární a hudební. Celý blok je spojen s ukončením školního roku v mateřské škole, výletem a rozloučením s budoucími školáky. Blok zahrnuje činnosti řízené, ale i spontánní. Nechává prostor pro vlastní nápady dětí a podporuje spolupráci dětí v kolektivu.
Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • znát základní informace o životě námořníků, pojmenovat vybavení lodi, znát některé mořské živočichy
  • naučit se zpaměti krátké texty, úmyslně si je zapamatovat a vybavit
  • chápat slovní vtip a humor
  • poznat napsané své jméno, uvědomovat si, proč je důležité znát své jméno a jména ostatních
  • spolupracovat s ostatními
  • vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení
  • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s grafickým materiálem, např. nůžky atd.)
  • respektovat právo každého na vlastní vyjádření, nekritizovat práci druhých
Časový rozsah: 2 - 3 týdny před školním výletem
Věková skupina: Děti od tří do šesti let
Autor Eva Havlasová

Dramatická výchova v MŠ – I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická – edukační a nabízí vlastní náměty, které jsou zacílené na pedagogický záměr nebo dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Jak jsme přišli na svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento blok byl zařazen k nadcházejícímu Svátku matek. Je zaměřený na rodinu, zejména maminku.
Autor Iveta Burešová

Za dobrodružstvím kolem světa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny světadíly.
Autor Radka Perglerová

Pohádková dramatika – Čarodějnice, III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování článku, nabízejícího učitelkám mateřských škol dramatickou inspiraci na téma čarodějnice.
Autor Michael Novotný

Pohádková dramatika ‒ „Povídání o pejskovi a kočičce“, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Autor Bc. Michael Novotný

Lidská rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které napomáhají získávat základní poznatky o lidské rodině.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhý díl dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách ze seriálu Pohádková dramatika.
Autor Bc. Michael Novotný
Celkem: 16