Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost > pochopit, že každý má ve společenství (v...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dramatická výchova v MŠ – I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická – edukační a nabízí vlastní náměty, které jsou zacílené na pedagogický záměr nebo dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Jak jsme přišli na svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento blok byl zařazen k nadcházejícímu Svátku matek. Je zaměřený na rodinu, zejména maminku.
Autor Iveta Burešová

Klíčení, aneb rosteme s dětmi

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Pracujete s dětmi v jejich volném čase? Připravujete pro ně neformální vzdělávací programy? Vedete oddíl, klub nebo třeba školní družinu? Pak čtěte dál :-)

Autor Jakub Kořínek

Lidská rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které napomáhají získávat základní poznatky o lidské rodině.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Moje rodina, byl jeden domeček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké kdo dělá zaměstnání? O tom všem si společně hravě popovídáme prostřednictvím různých aktivit, písniček a obrázků.
Autor Veronika Lorgerová

Multikulturní výchova – Austrálie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Austrálie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Multikulturní výchova – Jižní Amerika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Jižní Amerika.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

My, děti, a naše práva

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ŠVP je vytvořit u dětí základní povědomí o vlastních právech. Různými činnostmi se program bude snažit o to, poskytnout dítěti informace o rodině , o svém já, o společenství, ve kterém žije. A také ho seznámit s některými prvky naší kultury.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová

Myši patří do nebe

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příběh od Ivy Procházkové pojednává o nepřátelství, zlobě, kamarádství, životě a smrti. Dává nám inspiraci, jak prožitkově děti učit sociálním dovednostem. Ukázat praktické rozdíly ve společnosti. Otázku života a smrti můžeme zařadit k tradičnímu svátku \"Dušiček - památce zesnulým\".
Autor Hana Hrabalová

Pohádková dramatika ‒ „Povídání o pejskovi a kočičce“, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Autor Bc. Michael Novotný
Celkem: 16