Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Další část projektu "Justýna a slušné chování" je zaměřena na stolování. Vede děti nejen k vytváření správných návyků při společném jídle, ale i k dodržování hygieny. Děti získávají poznatky i o přípravě jídla, správném prostírání a úklidu po jídle, učí se sebeobsluze.
Autor Eva Pipková
Obsah příspěvku je zaměřen na začátky praxe, na vzpomínky, na srovnávání některých cílů a metody výuky předškolních dětí v dobách před 40 lety a současným pojetím.
Autor Alžběta Palatinová
Projekt zaměřený na seznámení se základními pravidly společenského chování, vytváření přátelského prostředí a pozitivní atmosféry v kolektivu dětí v MŠ. Vyvrcholením je společné vyvození a postupné respektování pravidel soužití ve třídě. Článek přináší stručnou charakteristiku a osnovu celého projektu. Konkrétní návrhy činností budou obsahovat příspěvky zaměřené na dílčí bloky, do kterých je projekt rozdělen.
Autor Eva Pipková
Integrovaný blok je druhou částí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Všechny činnosti jsou zaměřené zejména na verbální komunikaci. Vedou k poznávání a osvojování správných návyků v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i s dětmi (zdravit známé děti i dospělé, rozloučit se, poprosit, poděkovat, omluvit se, vzít si slovo, až když druhý domluví, požádat o pomoc, vyslechnout sdělení, uposlechnout pokyn apod.).
Autor Eva Pipková
Projekt zaměřený na osvojení pravidel bezpečného chování předškolního dítěte v různých situacích, s nimiž se dítě setkává v prostředí mateřské školy, přináší nabídku rozličných výchovných činností.
Autor Naďa Kudrnáčová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celoroční projekt, který zasahuje všechny oblasti vývoje dítěte a obsahuje takové hry, které seznamují dítě s realitou.
Očekávané výstupy: Děti chápou variabilitu různých her a dokáží se podílet na plánování činností vztahujících se k tématu.
Časový rozsah: každá hra a každé téma přibližně 1 měsíc
Věková skupina: 5 - 6 let, děti před vstupem do školy
Autor Renata Ležalová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je podkladem pro náš ŠVP a navazují na něj roční plány, které rozvíjejí jeho hlavní témata. Vzdělávací obsah projektu představuje ucelenou, uspořádanou a postupně navazující řadu tematických celků. Jedná se o projekt dlouhodobý a na jeho rozpracování se podílí celá MŠ.
Časový rozsah: 3 - 4 roky
Věková skupina: Heterogenní
Autor Jitka Blechová
Bezpečnost v dopravních prostředcích je ukázka z projektu zaměřeného na seznámení dětí s dopravní výchovou. Děti se každodenně stávají účastníky silničního provozu. Pro jejich bezpečnost je důležité je naučit základním pravidlům, jak se v silničním provozu chovat, a tak předcházet mnohým nehodám. Děti prostřednictvím zajímavých činností získávají základní povědomí o dopravních prostředcích a pravidlech silničního provozu.
Autor Lucie Hubená
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
- mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
- mít povědomí o významu životního prostředí;
- pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Je zaměřen na poznávání plodů podzimu se specifikací plodů keřů. K motivaci dětí je zde využita pohádka "O šípkové Růžence". Postavy pohádky a její děj jsou ve větší části projektu použity jako nosné téma. Cílem projektu je poznávat a vnímat přirozené změny v přírodě.
Očekávané výstupy: Dítě má poznatky o přírodě, chápe změny, které v ní probíhají.
Časový rozsah: 1 týden a více
Věková skupina: Lze použít pro všechny věkové skupiny dětí v MŠ.
Autor Aneta Burešová