Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Další část projektu "Justýna a slušné chování" je zaměřena na stolování. Vede děti nejen k vytváření správných návyků při společném jídle, ale i k dodržování hygieny. Děti získávají poznatky i o přípravě jídla, správném prostírání a úklidu po jídle, učí se sebeobsluze.
Autor Eva Pipková
Projekt zaměřený na seznámení se základními pravidly společenského chování, vytváření přátelského prostředí a pozitivní atmosféry v kolektivu dětí v MŠ. Vyvrcholením je společné vyvození a postupné respektování pravidel soužití ve třídě. Článek přináší stručnou charakteristiku a osnovu celého projektu. Konkrétní návrhy činností budou obsahovat příspěvky zaměřené na dílčí bloky, do kterých je projekt rozdělen.
Autor Eva Pipková
Obsah příspěvku je zaměřen na začátky praxe, na vzpomínky, na srovnávání některých cílů a metody výuky předškolních dětí v dobách před 40 lety a současným pojetím.
Autor Alžběta Palatinová
Projekt zaměřený na osvojení pravidel bezpečného chování předškolního dítěte v různých situacích, s nimiž se dítě setkává v prostředí mateřské školy, přináší nabídku rozličných výchovných činností.
Autor Naďa Kudrnáčová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celoroční projekt, který zasahuje všechny oblasti vývoje dítěte a obsahuje takové hry, které seznamují dítě s realitou.
Očekávané výstupy: Děti chápou variabilitu různých her a dokáží se podílet na plánování činností vztahujících se k tématu.
Časový rozsah: každá hra a každé téma přibližně 1 měsíc
Věková skupina: 5 - 6 let, děti před vstupem do školy
Autor Renata Ležalová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je podkladem pro náš ŠVP a navazují na něj roční plány, které rozvíjejí jeho hlavní témata. Vzdělávací obsah projektu představuje ucelenou, uspořádanou a postupně navazující řadu tematických celků. Jedná se o projekt dlouhodobý a na jeho rozpracování se podílí celá MŠ.
Časový rozsah: 3 - 4 roky
Věková skupina: Heterogenní
Autor Jitka Blechová
Bezpečnost v dopravních prostředcích je ukázka z projektu zaměřeného na seznámení dětí s dopravní výchovou. Děti se každodenně stávají účastníky silničního provozu. Pro jejich bezpečnost je důležité je naučit základním pravidlům, jak se v silničním provozu chovat, a tak předcházet mnohým nehodám. Děti prostřednictvím zajímavých činností získávají základní povědomí o dopravních prostředcích a pravidlech silničního provozu.
Autor Lucie Hubená
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
- mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
- mít povědomí o významu životního prostředí;
- pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Je zaměřen na poznávání plodů podzimu se specifikací plodů keřů. K motivaci dětí je zde využita pohádka "O šípkové Růžence". Postavy pohádky a její děj jsou ve větší části projektu použity jako nosné téma. Cílem projektu je poznávat a vnímat přirozené změny v přírodě.
Očekávané výstupy: Dítě má poznatky o přírodě, chápe změny, které v ní probíhají.
Časový rozsah: 1 týden a více
Věková skupina: Lze použít pro všechny věkové skupiny dětí v MŠ.
Autor Aneta Burešová
Prostřednictvím písničky si děti uvědomí změny, které v přírodě na podzim přicházejí.
Autor Renata Ležalová