Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Děti, pozor, červená! nabízí náměty k tématu prevence nebezpečí v silničním provozu. Děti získávají znalosti, dovednosti a poznatky o bezpečném chování v silničním provozu.
Autor Jitka Veselá
Pracujete s dětmi v jejich volném čase? Připravujete pro ně neformální vzdělávací programy? Vedete oddíl, klub nebo třeba školní družinu? Pak čtěte dál :-)
Autor Jakub Kořínek
Projekt zaměřený na seznámení se základními pravidly společenského chování, vytváření přátelského prostředí a pozitivní atmosféry v kolektivu dětí v MŠ. Vyvrcholením je společné vyvození a postupné respektování pravidel soužití ve třídě. Článek přináší stručnou charakteristiku a osnovu celého projektu. Konkrétní návrhy činností budou obsahovat příspěvky zaměřené na dílčí bloky, do kterých je projekt rozdělen.
Autor Eva Pipková
Integrovaný blok je druhou částí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Všechny činnosti jsou zaměřené zejména na verbální komunikaci. Vedou k poznávání a osvojování správných návyků v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i s dětmi (zdravit známé děti i dospělé, rozloučit se, poprosit, poděkovat, omluvit se, vzít si slovo, až když druhý domluví, požádat o pomoc, vyslechnout sdělení, uposlechnout pokyn apod.).
Autor Eva Pipková
Další část projektu "Justýna a slušné chování" je zaměřena na stolování. Vede děti nejen k vytváření správných návyků při společném jídle, ale i k dodržování hygieny. Děti získávají poznatky i o přípravě jídla, správném prostírání a úklidu po jídle, učí se sebeobsluze.
Autor Eva Pipková
Existuje mnoho materiálů pro učitele v mateřských školách, jak děti naučit barvy či počítat, jak je provést ročními obdobími, jak rozeznávat jednotlivá zvířata nebo jak se naučit pohybovat v dopravním provozu. Málokdy však učitelé dostanou do ruky podklady, které podporují navazování přátelství mezi dětmi, podporují porozumění emocím, či schopnost přijímat zodpovědnost za své jednání. Pro pedagogy tak vyšla metodika Kurikulum Dobrý začátek, která může zjednodušit komunikaci s dětmi a podpořit jejich sociální dovednosti. Zde je shrnutí základních principů metodiky.
Autor Bára Procházková
Obsah příspěvku je zaměřen na začátky praxe, na vzpomínky, na srovnávání některých cílů a metody výuky předškolních dětí v dobách před 40 lety a současným pojetím.
Autor Alžběta Palatinová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celoroční projekt, který zasahuje všechny oblasti vývoje dítěte a obsahuje takové hry, které seznamují dítě s realitou.
Očekávané výstupy: Děti chápou variabilitu různých her a dokáží se podílet na plánování činností vztahujících se k tématu.
Časový rozsah: každá hra a každé téma přibližně 1 měsíc
Věková skupina: 5 - 6 let, děti před vstupem do školy
Autor Renata Ležalová
Prostřednictvím písničky si děti uvědomí změny, které v přírodě na podzim přicházejí.
Autor Renata Ležalová
Týden plný pohybu, her a písní motivovaný zvířátky z lesa a okolí. Děti rozvíjejí svoji fyzickou zdatnost a zdokonalují se v pohybových dovednostech v oblasti hrubé motoriky.
Autor Petra Valachová