Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a společnost

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

4. „Justýna a stolování“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Další část projektu "Justýna a slušné chování" je zaměřena na stolování. Vede děti nejen k vytváření správných návyků při společném jídle, ale i k dodržování hygieny. Děti získávají poznatky i o přípravě jídla, správném prostírání a úklidu po jídle, učí se sebeobsluze.
Autor Eva Pipková

Není knížka jako knížka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok byl realizován k březnu – měsíci knihy a jeho obsah je zaměřen na vývoj a vznik knihy a na různé podoby knih (psané, obrázkové pro děti, psané slepeckým písmem). Obsahově se též dotýká několika etických otázek (válka, postoj k minoritní skupině nevidomých).
Autor Hana Nováková

Justýna a slušné chování

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Projekt zaměřený na seznámení se základními pravidly společenského chování, vytváření přátelského prostředí a pozitivní atmosféry v kolektivu dětí v MŠ. Vyvrcholením je společné vyvození a postupné respektování pravidel soužití ve třídě. Článek přináší stručnou charakteristiku a osnovu celého projektu. Konkrétní návrhy činností budou obsahovat příspěvky zaměřené na dílčí bloky, do kterých je projekt rozdělen.
Autor Eva Pipková

Jak jsem plnila úkoly slušného chování

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
dlouhodobý
Obsah příspěvku je zaměřen na začátky praxe, na vzpomínky, na srovnávání některých cílů a metody výuky předškolních dětí v dobách před 40 lety a současným pojetím.
Autor Alžběta Palatinová

Za dobrodružstvím kolem světa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny světadíly.
Autor Radka Perglerová

Do školky za zvířátky: Jak pomohli slepici

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek se zaměřuje na metodické a didaktické náměty práce s textem z knížky Do školky se zvířátky (s. 114 - 116) - na zástupných postavách zvířátek nabízí množství námětů pro zpracování tématu Velikonoc v mateřské škole. V knize autorky popisují, jak lze pracovat s jednoduchými příběhy v průběhu celého roku. Nabízí příběhy a k nim náměty na zajímavé aktivity.
Autor Svobodová, E.; Váchová, A.; Vítečková, M.

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Učíme se rozumět chlapcům

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Obsahem příspěvku je shrnutí získaných zkušeností v práci s předškolními dětmi, zejména s chlapci. Respektování jejich odlišností ve vývoji a praktická orientace stylu vzdělávání zohledňující jejich zájem o poznávání techniky, strojů, práci letců a řidičů.
Autor Alžběta Palatinová

Zpátky do Afriky!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Námět pro vytvoření celoročního třídního vzdělávacího programu inspirovaného knihou J. Dvořáka Zpátky do Afriky. Důraz je kladen na rozvoj prosociálního chování, mezilidské vztahy a podporu aktivního přístupu k problémům. V průběhu roku se děti seznamují s jednotlivými oblastmi života člověka.
Autor Eva Rybárová

Co už víme o přírodě – rostliny

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.
Autor Miroslava Strakatá
Celkem: 146