Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > spolupracovat s ostatními

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Medvídek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím hračky a hry samotné se snažíme dětem usnadnit vstup do mateřské školy, začlenění do kolektivu vrstevníků a vytvoření si kamarádského vztahu k vrstevníkům.
Autor Alžběta Palatinová

Pohádková dramatika ‒ „Mach a Šebestová“, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Další díl ze seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky „Mach a Šebestová“.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádková dramatika ‒ „Povídání o pejskovi a kočičce“, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Autor Bc. Michael Novotný

Motorky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Smyslem činností nabízených v rámci tohoto integrovaného bloku je přiblížit dětem téma vztahující se k motorkám, využít zájmu dětí o tuto problematiku k rozvoji schopností a získávání dovedností zejména v oblasti poznávání, manipulačních a pohybových dovedností, posilování a kultivování vzájemných vztahů.
Autor Alžběta Palatinová

Pohádková dramatika ‒ „Sněhová královna“, II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Volné pokračování dramatických her motivovaných pohádkou Hanse Christiana Andersena Sněhová královna.
Autor Michael Novotný

Pohádková dramatika – „ Povídání o pejskovi a kočičce“, II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhý díl dramatických her ze seriálu Pohádková dramatika motivovaných pohádkou Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce.
Autor Bc. Michael Novotný

Každý z nás je jiný a každý je důležitý

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Prostřednictvím tohoto tématu jsou děti vedeny k vnímání odlišností v životě a získávání úcty a respektu k rozdílům.
Autor Miroslava Strakatá

Kdo je můj kamarád

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Přiměřeným a srozumitelným způsobem seznamovat děti s pravidly chování zejména ve vztahu k druhému dítěti, rozvíjet sociální citlivost, toleranci, soucítění, dovednost spolupracovat při hře i ostatních činnostech. Učit děti sociální citlivosti, ohleduplnosti, vzájemné pomoci i odvaze v mezilidských vztazích - řešit vzájemné spory, obhajovat a přijímat jiný názor, nabídnout řešení, pomoc, vyjednávat s ostatními dětmi, domlouvat se, respektovat právo na soukromí jedince apod.
Očekávané výstupy: Dovednost empatie (dítě je vnímavé), autenticity (je samo sebou), akceptace (přijímá ostatní takové, jací jsou)
Časový rozsah: 6 až 8 týdnů - podle potřeby se k tématu vracíme
Věková skupina: 5-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Pohádková dramatika „O perníkové chaloupce“ – II. část.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento inspirativní článek pokračuje v nabídce dramatických her motivovaných pohádkou O perníkové chaloupce autora Františka Hrubína. Učitelky mateřských škol je mohou využít jak ve vzdělávací nabídce, tak v kroužku tvořivé dramatiky.
Autor Michael Novotný

Pohádková dramatika – Čarodějnice, III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování článku, nabízejícího učitelkám mateřských škol dramatickou inspiraci na téma čarodějnice.
Autor Michael Novotný
Celkem: 68