Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > spolupracovat s ostatními

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Svět knížek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tematický blok "Svět knížek" podle alternativního programu Začít spolu je zaměřen na zvýšení zájmu dětí o tištěné i mluvené slovo. Rozvíjí slovní zásobu, výslovnost, vyjadřování a dětskou fantazii.
Očekávané výstupy: Viz. text
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Markéta Kratochvílová

Pohyb zdravý, veselý a hravý

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Příspěvek představuje další možnost, jak si můžeme v mateřské škole zpracovat projekt. Je více zaměřen na pohybové činnosti, ale zahrnuje ve své nabídce i ostatní, čímž dodržuje požadavek integrovaného přístupu. Přílohou projektu jsou i pohybové činnosti, které jsou metodicky rozpracované.
Autor Hana Švecová

Globální vzdělávání – rozvojová spolupráce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Cílem lekce je na příkladu Mongolska seznámit děti s rozvojovou pomocí a především jim ukázat, že spolupráce je nezbytná jak mezi státy, tak také mezi lidmi. Pokud jedna aktivita bezprostředně následuje druhou, lekce trvá zhruba 1,5 hodiny. Je-li pro děti obtížné udržet pozornost, je samozřejmě možné aktivity rozložit do celého dopoledne a prokládat je volnou hrou apod. Činnosti dobře zvládnou již děti od 5 let, od stejného věku jsou schopny pochopit i účel programu. Lekci je nejlépe realizovat ve skupině 12 až 25 dětí.
Autor Markéta Šmydkeová

Ať žije cirkus!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt si klade za cíl uspořádat cirkusové představení pro rodiče, z jehož výtěžku by bylo možné zakoupit krmení pro zvířata v ZOO. V průběhu projektu děti řešily, co budeme dělat, jak to budeme dělat, co všechno budeme potřebovat. Projekt vznikl jako součást našeho celoročního programu Zpátky do Afriky, ale dobrým východiskem může být také kniha V. Čtvrtka Lev utekl, v jejímž úvodu řešili hrdinové problém, jak pomoci zvířatům. Projekt trvá přibližně 2–3 týdny a je určen dětem 3–6 let.
Autor Eva Rybárová

Jak se všichni pustili do práce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je věnován tématu lidské práce. Děti se praktickým a nenásilným způsobem seznamují s různými oblastmi lidské činnosti a poznávají význam rčení „Bez práce nejsou koláče“. V průběhu celku je kladen důraz na vlastní prožitek, prohlubování vzájemné spolupráce a vztahů ve skupině, rozvíjí se oblast předmatematických a předčtenářských představ. Celek je vhodný pro věkovou skupinu 3–6 let a jeho realizace trvá cca 1–2 týdny.
Autor Eva Rybárová

Společně to dokážeme (1. díl) – Podpora spolupráce u předškolních dětí prostřednictvím společného tvoření + teoretický úvod

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek, který je úvodním vstupem do následující série, přináší krátký teoretický úvod o psychickém vývoji předškolního dítěte (se zaměřením na rozvoj vztahů) a o úrovni socializace dítěte v předškolním věku. V navazující praktické části článku (i v dalších článcích vycházejících z tohoto) jsou popsány praktické ukázky společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity mimo uvedené posilují upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (3. díl) – „Co jsme našli na louce“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je třetím ze série stejnojmenných článků navazujících na teoretický úvod v prvním z nich. Praktické ukázky přinášejí příklady společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity v sérii článků posilují jeden z možných způsobů, jak nejen posilovat vzájemné vztahy při plnění společného úkolu, ale také vedou k upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (10. díl) – „Sluníčko s paprsky z nastříhaných proužků papíru“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.
Autor Marie Čermáková

Pohádková dramatika - Mach a Šebestová III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Třetí, závěrečná část dramatických činností, motivovaných pohádkou „Mach a Šebestová“, ze seriálu „Pohádková dramatika“.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhý díl dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách ze seriálu Pohádková dramatika.
Autor Bc. Michael Novotný
Celkem: 72