Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kdo je můj kamarád
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Přiměřeným a srozumitelným způsobem seznamovat děti s pravidly chování zejména ve vztahu k druhému dítěti, rozvíjet sociální citlivost, toleranci, soucítění, dovednost spolupracovat při hře i ostatních činnostech. Učit děti sociální citlivosti, ohleduplnosti, vzájemné pomoci i odvaze v mezilidských vztazích - řešit vzájemné spory, obhajovat a přijímat jiný názor, nabídnout řešení, pomoc, vyjednávat s ostatními dětmi, domlouvat se, respektovat právo na soukromí jedince apod.
Očekávané výstupy: Dovednost empatie (dítě je vnímavé), autenticity (je samo sebou), akceptace (přijímá ostatní takové, jací jsou)
Časový rozsah: 6 až 8 týdnů - podle potřeby se k tématu vracíme
Věková skupina: 5-6 let  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
08. 06. 2005 |
15248 |
Svět knížek
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tematický blok "Svět knížek" podle alternativního programu Začít spolu je zaměřen na zvýšení zájmu dětí o tištěné i mluvené slovo. Rozvíjí slovní zásobu, výslovnost, vyjadřování a dětskou fantazii.
Očekávané výstupy: Viz. text
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 4 - 6 let  | Markéta Kratochvílová |
|
|
| |
|
13. 06. 2006 |
15459 |
Závěrečná miniolympiáda
| Děti se učí aktivně podílet na ochraně přírody plněním zajímavých úkolů, využívají poznatky, dovednosti a schopnosti, které si osvojily v průběhu projektu "Skřítek na výpravách do říše zvířat" (článek popisuje jen jeho závěrečnou část).  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
18. 09. 2006 |
10315 |
Postýlky pro hračky
| Cílem je pomocí hraček a odstřižků látek rozvíjet dětskou tvořivost, fantazii a schopnost dětí vyjadřovat své postoje a myšlenky pro druhé lidi srozumitelným způsobem a přispět k rozvoji sociální inteligence dětí zejména v oblasti expresivní komunikace.  | Vladimíra Slavíková |
|
|
| |
|
19. 10. 2006 |
10150 |
Medvědí sen - (přezimování zvířat)
| Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Záměrem při tvorbě projektu bylo vytvořit u dětí povědomí o přírodním prostředí a jeho změnách, seznámit je s volně žijícími zvířaty ekosystému les, se zaměřením na přezimování zvířat.  | Aneta Burešová |
|
|
| |
|
31. 01. 2007 |
10369 |
Pohyb zdravý, veselý a hravý
| Příspěvek představuje další možnost, jak si můžeme v mateřské škole zpracovat projekt. Je více zaměřen na pohybové činnosti, ale zahrnuje ve své nabídce i ostatní, čímž dodržuje požadavek integrovaného přístupu. Přílohou projektu jsou i pohybové činnosti, které jsou metodicky rozpracované.  | Hana Švecová |
|
|
| |
|
20. 04. 2007 |
21211 |
Motorky
| Smyslem činností nabízených v rámci tohoto integrovaného bloku je přiblížit dětem téma vztahující se k motorkám, využít zájmu dětí o tuto problematiku k rozvoji schopností a získávání dovedností zejména v oblasti poznávání, manipulačních a pohybových dovedností, posilování a kultivování vzájemných vztahů.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
05. 06. 2008 |
13392 |
Rostliny a jejich využití
| Integrovaný blok Rostliny a jejich využití navazuje na předchozí část vzdělávacího bloku s názvem „Jak spolupracují rostliny a zvířata“. Hlavním tématem je rostlinná příroda a ochrana fauny.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
05. 06. 2008 |
10839 |
Hrajeme si s odpadovým materiálem aneb Inspirujeme se uměním Nových realistů
| Každý den se setkáváme s různými odpadovými a zbytkovými materiály. Autorka nabízí rozmanité náměty, jak tyto odpadové materiály dále efektivně využít ve výtvarných činnostech.  | Petra Vondrová |
|
|
| |
|
08. 07. 2008 |
10934 |
Cesta kolem světa
| Poznávání odlišných kontinentů, národností, kultur, tradic a zvyků prostřednictvím různých aktivit.  | Eva Rybárová |
|
|
| |
|
20. 01. 2009 |
33592 |