Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > spolupracovat s ostatními

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Medvídek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím hračky a hry samotné se snažíme dětem usnadnit vstup do mateřské školy, začlenění do kolektivu vrstevníků a vytvoření si kamarádského vztahu k vrstevníkům.
Autor Alžběta Palatinová

Kdo je můj kamarád

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Přiměřeným a srozumitelným způsobem seznamovat děti s pravidly chování zejména ve vztahu k druhému dítěti, rozvíjet sociální citlivost, toleranci, soucítění, dovednost spolupracovat při hře i ostatních činnostech. Učit děti sociální citlivosti, ohleduplnosti, vzájemné pomoci i odvaze v mezilidských vztazích - řešit vzájemné spory, obhajovat a přijímat jiný názor, nabídnout řešení, pomoc, vyjednávat s ostatními dětmi, domlouvat se, respektovat právo na soukromí jedince apod.
Očekávané výstupy: Dovednost empatie (dítě je vnímavé), autenticity (je samo sebou), akceptace (přijímá ostatní takové, jací jsou)
Časový rozsah: 6 až 8 týdnů - podle potřeby se k tématu vracíme
Věková skupina: 5-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Motorky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Smyslem činností nabízených v rámci tohoto integrovaného bloku je přiblížit dětem téma vztahující se k motorkám, využít zájmu dětí o tuto problematiku k rozvoji schopností a získávání dovedností zejména v oblasti poznávání, manipulačních a pohybových dovedností, posilování a kultivování vzájemných vztahů.
Autor Alžběta Palatinová

Medvědí sen - (přezimování zvířat)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Záměrem při tvorbě projektu bylo vytvořit u dětí povědomí o přírodním prostředí a jeho změnách, seznámit je s volně žijícími zvířaty ekosystému les, se zaměřením na přezimování zvířat.
Autor Aneta Burešová

Cesta kolem světa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Poznávání odlišných kontinentů, národností, kultur, tradic a zvyků prostřednictvím různých aktivit.
Autor Eva Rybárová

Dračí slet aneb není drak jako drak

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Netradiční pohled na tradiční podzimní zábavu – pouštění draků. Ukázka z celoškolního projektu zakončeného zahradní slavností a soutěží o nejoriginálnějšího vlastnoručně vytvořeného draka.
Autor Eva Pipková

Pohyb zdravý, veselý a hravý

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Příspěvek představuje další možnost, jak si můžeme v mateřské škole zpracovat projekt. Je více zaměřen na pohybové činnosti, ale zahrnuje ve své nabídce i ostatní, čímž dodržuje požadavek integrovaného přístupu. Přílohou projektu jsou i pohybové činnosti, které jsou metodicky rozpracované.
Autor Hana Švecová

Svět knížek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tematický blok "Svět knížek" podle alternativního programu Začít spolu je zaměřen na zvýšení zájmu dětí o tištěné i mluvené slovo. Rozvíjí slovní zásobu, výslovnost, vyjadřování a dětskou fantazii.
Očekávané výstupy: Viz. text
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Markéta Kratochvílová

Závěrečná miniolympiáda

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti se učí aktivně podílet na ochraně přírody plněním zajímavých úkolů, využívají poznatky, dovednosti a schopnosti, které si osvojily v průběhu projektu "Skřítek na výpravách do říše zvířat" (článek popisuje jen jeho závěrečnou část).
Autor Miroslava Strakatá

Rostliny a jejich využití

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Integrovaný blok Rostliny a jejich využití navazuje na předchozí část vzdělávacího bloku s názvem „Jak spolupracují rostliny a zvířata“. Hlavním tématem je rostlinná příroda a ochrana fauny.
Autor Miroslava Strakatá
Celkem: 70