Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Škola čar a kouzel

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Celý projekt se odehrál ve škole v přírodě, kde vedeme děti k tomu, aby se naučily chápat a vnímat krásu přírody a vytvořily si vztah k ochraně životního prostředí. Cílem bylo umožnit dětem maximální pobyt na čerstvém vzduchu; rozvíjet jejich pohybové aktivity, fyzické a duševní schopnosti, stejně tak svět fantazie a představivost. Posílit dětské sebevědomí tím, že obstojí v prostředí bez rodičů, tj. umět se o sebe postarat, řešit problémy. Posílit vztahy mezi dětmi samotnými, prohloubit jejich vzájemnou důvěru, jakož i k dospělým. Učit se týmové práci, radovat se z úspěchů druhých. Umět se dívat kolem sebe, obdivovat a vážit si přírody. Uvědomovat si, že i já svým chováním a jednáním mohu přispět k ochraně přírody.
Autor Milada Fišerová

Já a moje značka

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ročního projektu je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání vlastní identity, sebedůvěry a samostatnosti s využitím osobních značek, které děti v mateřské škole používají. Jednotlivé značky slouží jako zdroj témat, na jejichž základě jsou vytvářeny a postupně rozvíjeny jednotlivé integrované bloky.
Časový rozsah: denně, celý školní rok, přibližně dvě až tři témata (značky) za měsíc
Věková skupina: 3-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Hrajeme si pohádky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím pohádkových příběhů podněcujeme představivost, rozvíjení fantazie i řeči dítěte, vyjadřování a pociťování radosti z vlastní tvůrčí činnosti.
Časový rozsah: 3 měsíce - aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností.
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová

Kdo nám pomáhá

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Uplatněním situačního učení byly dětem poskytnuty srozumitelné ukázky ze života postižených. Stěžejním cílem bylo vytváření prosociálních postojů (respektu, tolerance, rozvoj sociální citlivosti a ohleduplnosti), seznámení se se Střediskem výcviku vodicích psů.
Autor Alžběta Palatinová

Šel medvídek do školky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím hračky (maňáska) pomáháme dětem s adaptací na změnu v jejich životě, jakou je vstup do MŠ.
Autor Alžběta Palatinová

První dny ve školce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento integrovaný blok pomáhá dítěti s adaptací na nové prostředí, podporuje ho ve vytváření a získávání schopnosti přizpůsobit se změně jakou pro něj je vstup do mateřské školy. Tento blok byl součástí celoročního projektu Kdo jsem.
Autor Alžběta Palatinová

Projekt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z témat ŠVP (Veselý Masopust) a zároveň z předcházejícího bloku v TVP ("Kdo, co, čím aneb práce dospělých"). Děti se připravují na tradiční oslavu Masopustu v MŠ a současně získají poznatky o okolním světě, práci dospělých, časových pojmech atd. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny a vedou děti k aktivnímu zapojení do všech činností a radostnému prožívání společných oslav.
Očekávané výstupy:
  • spolupracovat a spolupodílet se na dění v MŠ, vnímat sounáležitost se skupinou, spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody, radostně prožívat oslavy;
  • rozvíjet tvořivost dětí, zachytit a vyjádřit své prožitky a představy slovně, výtvarně, v hudebně-pohybových činnostech, dramatizaci;
  • chápat význam lidské práce a vážit si výsledků práce jiných lidí;
  • chápat základní časové pojmy, částečně se orientovat v čase.
    Časový rozsah: 2 až 3 týdny (únor 2006, období Masopustu)
    Charakteristika dětské skupiny: homogenní (4 - 5 let)
  • Autor Eva Pipková

    Maxipes Fík ve škole

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Charakteristika integrovaného bloku: Cílem tohoto projektu je seznámit děti hravou formou se školním prostředím, zbavit je zbytečného ostychu z neznámého prostředí a připravit je na zápis do 1. ročníku ZŠ (více v textu).
    Očekávané výstupy: projevovat zájem o učení, mít zájem o nové poznatky
    Předpokládaný časový rozsah: přibližně 2 týdny (podle toho, které činnosti učitelka zařadí a jak je rozvine) v období před zápisem do 1. ročníku základní školy
    Věková skupina: homogenní, děti 5 - 6 let
    Autor Eva Pipková

    Tvořit na flétně krásné tóny

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Obsah příspěvku přibližuje jeden z možných způsobů, jak děti seznamovat s hrou na flétnu formou zájmové aktivity. Cílem je přiblížit dětem hravou formou "hudební hračku" - flétnu, naladění na estetickou notu, soustředění a prožívání dětské radosti. První lekce obsahuje především motivační činnosti zaměřené na rodinu.
    Autor Ivana Váňová

    Voda v okolí Mladé Boleslavi

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika integrovaného bloku: Projekt je zaměřen na získávání poznatků týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podobách. Pozorování bylo realizováno v okolí Mladé Boleslavi u řeky Jizery a potoku Klenice. Děti se hravou formou seznámí s vlastnostmi vody, s koloběhem vody v přírodě a s významem ochrany životního prostředí.
    Očekávané výstupy:
    • Mít povědomí o životním prostředí a jeho ochraně v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte.
    • Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý, pozoruhodný a různorodý.
    • Všímat si změn a dění v nejbližším okolí.
    • Vnímat, že změny v přírodě jsou přirozené.
    • Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, chránit přírodu v okolí atd.
    Časový rozsah: 2 týdny
    Věková skupina: 4 - 6 let
    Autor Pavlína Šimůnková
    Celkem: 27