Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Já a moje značka

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ročního projektu je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání vlastní identity, sebedůvěry a samostatnosti s využitím osobních značek, které děti v mateřské škole používají. Jednotlivé značky slouží jako zdroj témat, na jejichž základě jsou vytvářeny a postupně rozvíjeny jednotlivé integrované bloky.
Časový rozsah: denně, celý školní rok, přibližně dvě až tři témata (značky) za měsíc
Věková skupina: 3-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Hrajeme si pohádky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím pohádkových příběhů podněcujeme představivost, rozvíjení fantazie i řeči dítěte, vyjadřování a pociťování radosti z vlastní tvůrčí činnosti.
Časový rozsah: 3 měsíce - aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností.
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová

Kdo nám pomáhá

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Uplatněním situačního učení byly dětem poskytnuty srozumitelné ukázky ze života postižených. Stěžejním cílem bylo vytváření prosociálních postojů (respektu, tolerance, rozvoj sociální citlivosti a ohleduplnosti), seznámení se se Střediskem výcviku vodicích psů.
Autor Alžběta Palatinová

Šel medvídek do školky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím hračky (maňáska) pomáháme dětem s adaptací na změnu v jejich životě, jakou je vstup do MŠ.
Autor Alžběta Palatinová

První dny ve školce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento integrovaný blok pomáhá dítěti s adaptací na nové prostředí, podporuje ho ve vytváření a získávání schopnosti přizpůsobit se změně jakou pro něj je vstup do mateřské školy. Tento blok byl součástí celoročního projektu Kdo jsem.
Autor Alžběta Palatinová

Letadlo aneb Poznáváme vše spojené s létáním

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Smyslem činností nabízených v rámci tohoto bloku je přiblížit dětem různá témata vztahující se k letadlům a létání a využít zájmu dětí o tuto tematiku k rozvoji schopností a získání dovedností zejména v oblasti poznávání, představivosti a fantazie, dovedností řečových, komunikativních a sociálních.
Autor Alžběta Palatinová

Fotbal, to je hra

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Téma tohoto integrovaného bloku spontánně vyplynulo ze zájmu dětí o kopanou. Zejména chlapci (ale i některé dívky) si takřka denně při pobytu venku vyžadovali zapůjčení fotbalového míče a hráli fotbal. Domluvily jsme proto s kolegyní z druhého předškolního oddělení fotbalový zápas, na který jsme se důkladně připravily. Cílem projektu nebylo vítězství v utkání mezi odděleními, ale radost ze hry a schopnost unést případnou prohru. Celý projekt byl motivován tak, aby nebylo důležité vyhrát, ale prožít společně něco nového, vychutnat si atmosféru sportovního utkání a udělat něco pro své zdraví!
Očekávané výstupy:
  • zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu v různém prostředí;
  • rozlišovat, co prospívá zdraví, uvědomit si kladný vliv sportu na zdraví;
  • vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, udržet pozornost.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Eva Pipková

Projekt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z témat ŠVP (Veselý Masopust) a zároveň z předcházejícího bloku v TVP ("Kdo, co, čím aneb práce dospělých"). Děti se připravují na tradiční oslavu Masopustu v MŠ a současně získají poznatky o okolním světě, práci dospělých, časových pojmech atd. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny a vedou děti k aktivnímu zapojení do všech činností a radostnému prožívání společných oslav.
Očekávané výstupy:
  • spolupracovat a spolupodílet se na dění v MŠ, vnímat sounáležitost se skupinou, spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody, radostně prožívat oslavy;
  • rozvíjet tvořivost dětí, zachytit a vyjádřit své prožitky a představy slovně, výtvarně, v hudebně-pohybových činnostech, dramatizaci;
  • chápat význam lidské práce a vážit si výsledků práce jiných lidí;
  • chápat základní časové pojmy, částečně se orientovat v čase.
    Časový rozsah: 2 až 3 týdny (únor 2006, období Masopustu)
    Charakteristika dětské skupiny: homogenní (4 - 5 let)
  • Autor Eva Pipková

    Maxipes Fík ve škole

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Charakteristika integrovaného bloku: Cílem tohoto projektu je seznámit děti hravou formou se školním prostředím, zbavit je zbytečného ostychu z neznámého prostředí a připravit je na zápis do 1. ročníku ZŠ (více v textu).
    Očekávané výstupy: projevovat zájem o učení, mít zájem o nové poznatky
    Předpokládaný časový rozsah: přibližně 2 týdny (podle toho, které činnosti učitelka zařadí a jak je rozvine) v období před zápisem do 1. ročníku základní školy
    Věková skupina: homogenní, děti 5 - 6 let
    Autor Eva Pipková

    Hudební pohádka o tom, co se stalo, když pršelo

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Hudební pohádka je součástí projektu s názvem Cestička do školy. Prostřednictvím Hudební pohádky se děti hravou formou seznámí s různými dopravními prostředky, budou se učit bezpečnému chování na ulici, přecházení silnice, seznámí se s některými dopravními značkami. Při kresbě a pěveckých činnostech budou rozvíjet svoji fantazii a představivost. Při pohybových činnostech se budou učit koordinovat pohyby těla. Budou mít příležitost k rozvoji pěveckých dovedností, naučí se krátké písničky a říkadla.
    Autor Hana Maroušková
    Celkem: 27