Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > navazovat kontakty s dospělým, kterému je...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Krok za krokem gymnastikou (kotoul vpřed)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. V první části se zaměříme na nácvik kotoulu.
Autor Tereza Bížová

Vítr Škudibítr a podzim

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Prostřednictvím písničky si děti uvědomí změny, které v přírodě na podzim přicházejí.
Autor Renata Ležalová

Zimní sporty aneb Začínáme bruslit

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Program zimní sporty aneb začínáme bruslit je zaměřen na rozšíření základních znalostí, se kterými lze zorganizovat základní odborný výcvik na bruslích. Tato metodická řada pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při zařazení pestrých zimních činností do programu MŠ. Mezi zimní činnosti vhodné pro předškolní věk řadíme lyžování, sáňkování a bruslení.
Autor Tereza Bížová

Držíme masopust

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celý projekt se nese v duchu humoru a vtipu. Cílem je seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu. Společně prožít radost a veselí. Poznat humor a vtip v lidové slovesnosti, krátkých textech, písních i ve výtvarném projevu a pokusit se ho vhodně a citlivě použít.
Očekávané výstupy: Osvojit si elementární poznatky o lidových zvycích a tradicích v období masopustu. Umět prožívat a projevovat radost. Chápat humor a vtip, umět ho vhodně a citlivě použít (rozlišit humor a posměšek atd.).
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 3 – 6 let
Autor Hana Kohoutová

Pohybové hry s míčem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Náměty na pohybové činnosti v mateřské škole aneb Pohybové hry s míčem.
Autor Petra Valachová

Týden plný zvířátek z lesa a okolí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Týden plný pohybu, her a písní motivovaný zvířátky z lesa a okolí. Děti rozvíjejí svoji fyzickou zdatnost a zdokonalují se v pohybových dovednostech v oblasti hrubé motoriky.
Autor Petra Valachová

Sedí si kos na keříčku, zpívá šípkům svou písničku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Je zaměřen na poznávání plodů podzimu se specifikací plodů keřů. K motivaci dětí je zde využita pohádka "O šípkové Růžence". Postavy pohádky a její děj jsou ve větší části projektu použity jako nosné téma. Cílem projektu je poznávat a vnímat přirozené změny v přírodě.
Očekávané výstupy: Dítě má poznatky o přírodě, chápe změny, které v ní probíhají.
Časový rozsah: 1 týden a více
Věková skupina: Lze použít pro všechny věkové skupiny dětí v MŠ.
Autor Aneta Burešová

Traktor

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento integrovaný blok byl realizován v květnu jako součást celoročního projektu. Základní téma jsme se snažili rozvinout tak, aby nabízené činnosti byly pro děti zajímavé, aby navazovaly na předchozí získané dovednosti, odpovídaly potřebám a možnostem dětí.
Autor Alžběta Palatinová

Pomáhají nám v nesnázích

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Pomáhají nám v nesnázích je dlouhodobý projekt zaměřený na seznámení dětí s dopravní výchovou a záchrannými složkami ČR. Děti se každodenně účastní provozu na silnici, proto je velmi důležité je učit základním prvkům bezpečné účasti v silničním provozu a základním pravidlům poskytnutí pomoci.
Očekávané výstupy:
  • navazovat kontakty s dospělými (překonat stud, komunikovat s nimi vhodným způsobem, respektovat je)
  • chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi, staršími i dospělými, v případě potřeby požádat druhého o pomoc (pro sebe i jiné dítě)
  • seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhým lidem
  • uvědomovat si ochranu osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s dětmi i dospělými
  • seznamování se světem lidí (povolání)
  • zvládat základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
  • osvojit si poznatky o těle a zdraví
  • osvojit si dovednosti důležité k podpoře zdraví, bezpečí a osobní pohody
  • seznamovat se s příležitostmi a činnostmi směřujícími k prevenci úrazů (při hrách, pohybových činnostech, dopravních situacích, při setkání s cizími lidmi)
  • rozvoj pozitivních citů ve vztahu k vlastní osobě (sebevědomí, sebedůvěra, sebeovládání)
  • zachytit a vyjádřit své pocity a prožitky
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • popsat situaci
  • chápat některé ze symbolů (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí)
Časový rozsah: Dlouhodobý projekt, celoroční
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jarmila Chalupová

Metodická řada - cvičení na rehabilitačních míčích

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V rámci výuky předmětu Formy a obsah předškolního vzdělávání dochází k ujasňování si některých metodických postupů a forem předškolního vzdělávání. Vzhledem k tomu, že studentky kombinovaného studia oboru Učitelství MŠ jsou většinou již zkušenými učitelkami, vznikají v rámci jejich ročníkových prací zajímavé metodické studie, které jsou mnohdy velmi podnětné.
Autor Zdenka Feriančíková
Celkem: 24