Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a ten druhý > navazovat kontakty s dospělým, kterému je...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Seznámení a hry s norskou pohádkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pohádková postava Trolla z norské pohádky „Tři kozlíci“ provází děti různými činnostmi, podněcuje jejich představivost a rozvíjí jejich řečové, výtvarné a pohybové nadání.
Autor Miroslava Strakatá

Jak vyzrát na pavouky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Kniha pro děti, ve které autoři dávají návod, jak vyzrát nad pavouky. Jsou to jen ošklivé potvory, které nahánějí strach nebo šikovní umělci a akrobaté?
Autor C. Leblanc, R. Garrigue

U kováře

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím projektu si děti osvojí elementární poznatky o okolním prostředí, navážou kontakty s dospělými a získají pocit sounáležitosti s místem, kde žijí.
Autor Ivana Hřebíková

Kostky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Náměty na využití „kostky“ v denní nabídce činností v MŠ.
Autor Lucie Hubená

Komunikace s dětmi-cizinci v MŠ

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek nabízí praktickou zkušenost a inspiraci při překonávání jazykových bariér v komunikaci a práci převážně s vietnamskými dětmi.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Praha – naše město

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Integrovaný blok zaměřený na vytvoření povědomí o městě, ve kterém děti žijí, podpora vlastenectví a vztahu k národnímu bohatství a kultuře.
Autor Dana Moravcová

Ne-tradiční dětská pouť - projekt k oslavě závěru školního roku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z nabídky společenské akce rodičů dítěte odcházejícího do 1. třídy ZŠ (rodiče jsou profesionálními hudebníky - navrhnuta diskotéka pro děti z celé mateřské školy). Byly vytvořeny činnosti vzájemně motivačně propojené, které vedly děti k aktivnímu zapojení a radostnému prožitku společné oslavy závěru školního roku 2005/2006. Záměrem bylo vytvoření prostředí vyjadřujícího pocit pohody, radosti a sounáležitosti se skupinou dětí i zaměstnanců školy. Projekt podporoval dojmy a prožitky z průběhu celého školního roku.
Očekávané výstupy:
  • pěstovat pocit sounáležitosti se skupinou
  • začlenit se do společných činností, spolupracovat s ostatními dětmi
  • odstranit pocit ostychu, podpořit sebedůvěru a pohodovou atmosféru v MŠ
  • spolupracovat a spolupodílet se na společné akci (většina zaměstnanců MŠ)
  • využívat pohybovou dovednost, hrubou i jemnou motoriku, posilovat radost z pohybu
  • zdokonalovat pohybovou dovednost při taneční hudbě, vyjádřit rytmus pohybem

  • Časový rozsah: Dopoledne v MŠ (červen - závěr měsíce)
    Věková skupina: 3 - 7 let
    Autor Eva Tomínová

    Poznáváme své okolí na kole

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    aplikační příspěvek
    Projekt vychází z praktických zkušeností dětí, využívá jejich zvídavost, probouzí v nich chuť dívat se kolem sebe a snahu ukázat vše, co umí. Děti se seznámí s nejbližším okolím, rozvíjí se jejich kladný vztah k přírodě, domovu, obci.
    Autor Pavla Tučková

    Hry a cvičení pro první tři roky života dítěte

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Článek nabízí ukázku několika her z publikace 160 her a cvičení pro první tři roky života dítěte. Konkrétně se jedná o čtyři hry pro věkovou kategorii 3 - 6 měsíců a dvě hry pro stáří 6 - 9 měsíců.
    Autor Penny Warner

    Vánoce, vánoce odcházejí

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Integrovaný blok zaměřený na upevňování mezilidských vztahů a vztahu dětí k přírodě.
    Autor Dana Moravcová
    Celkem: 24