Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Sebepojetí, city, vůle > zachytit a vyjádřit své prožitky (slovně,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

S bacilem (virem) si poradíme

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí inspiraci, jak pomocí různorodých činností, společných diskuzí a tematických říkadel s dětmi sdílet a vyjadřovat zážitky z doby uzavření mateřské školy z důvodu epidemiologické situace a vést je k respektu k dané situaci. Přináší inspiraci, jak pracovat se zmírněním přílišných obav či strachů, které mohou v takových situacích u dětí vznikat. V závěru příspěvku je popsáno, jak některé činnosti přispívají k rozvoji gramotností u dětí v předškolním věku. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jana Kropáčová

Artefiletika „Cesta do práce pana Achicha a pana Ejchucha“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek je inspirací pro tvořivé a zážitkové pojetí výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Je vhodný pro věkovou kategorii 5–7 let. Příběh dvou odlišných pánů jdoucích stejnou cestou do práce, na které míjejí stejné věci jen v nestejný čas, přináší dětem pohled do dvou časových rovin a do nekonečného množství lidských pocitů a nálad.
Autor Lenka Prášilová

Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí: Sebepoznání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hry a aktivity v této ukázce se týkají sebepoznání. V textu nabízíme krátký teoretický úvod a tři skupinové hry, které napomáhají rozvíjet sebeúctu dítěte - hru se jmény a dvě hry využívající zástupnou postavu (zvíře) pro snazší vyjadřování a uvolnění atmosféry.
Autor Deborah M. Plummer

Adventní vystoupení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Také se vám stalo, že bezprostředně před Vánoci mají rodiče dětí málo času přijít se podívat na vánoční besídku? My jsme to zkusili vyřešit adventním vystoupením. Program byl rozdělen do dvou částí: ztvárnění symboliky adventního věnce a Nazaretský příběh do doby před narozením Krista. Obsahově však lze námět využít i pro vánoční besídky.
Autor Hana Nováková

Využití textu písně v práci s předškolními dětmi – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhá část inspirativního článku, ve kterém popisujeme využití textu písně k práci s dětmi v mateřské škole.
Autor Bc. Michael Novotný

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Otvírání lesů a studánek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Projekt nám pomáhá vést děti k ochraně životního prostředí, k empatii vůči živým tvorům. Objevujeme s dětmi obyčeje a zvyky, které jsou spojeny s příchodem jarního období.
Autor Jelena Darášová

Dramatická výchova v MŠ – I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická – edukační a nabízí vlastní náměty, které jsou zacílené na pedagogický záměr nebo dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Obtisky v přírodě – náměty pro výtvarné činnosti

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Metodický příspěvek nabízí nepřeberné množství námětů na zařazení techniky – obtiskování do výtvarných činností v MŠ. Práce je rozdělena do částí dle ročních období, protože v každém ročním období se naskytují odlišné možnosti využití přírodního materiálu. Chcete tedy učit děti vytvářet a seznamovat se s obtisky v přírodě? Proč ne? Moje práce je plná námětů, které se dají i s předškolními dětmi využít.
Autor Petra Valachová

Otevřete brány svých srdcí!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Církevní mateřská škola České Budějovice, jejímž zřizovatelem je Kongregace sester Nejsvětější Svátosti, představuje projekt Otevřete brány svých srdcí, který děti seznamuje s obdobím adventu.
Autor Serafína Bartůšková
Celkem: 14