Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Sebepojetí, city, vůle > těšit se z hezkých a příjemných zážitků,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Návrh a plán vzdělávací jednotky pro konkrétní věkovou kategorii inspirovaný soudobými trendy ve výuce VV

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek vychází z prvního stupně koncepčního rámce DBAE (Discipline Based Art Education), a to art production, a nabízí inspiraci, jak s dětmi předškolního věku vytvořit originální dílo.
Autor Lenka Prášilová

Praktická ukázka práce s knihou Malá čarodějnice (Otfried Preussler)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek přináší další pohled a inspiraci, jak lze dětem hravým způsobem přiblížit svět literatury a propojit četbu knihy v mateřské škole se všemi vzdělávacími oblastmi RVP PV. Nabízí podrobně rozpracovaný týdenní tematický plán zaměřený na oslavu Dne země a pálení čarodějnic vycházející z jednotlivých kapitol knihy. Prostřednictvím aktivit, her a činností budou děti nenásilně vtaženy do světa kouzel i děje pohádkového příběhu o malé čarodějnici.
Autor Lenka Prášilová

Adventní vystoupení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Také se vám stalo, že bezprostředně před Vánoci mají rodiče dětí málo času přijít se podívat na vánoční besídku? My jsme to zkusili vyřešit adventním vystoupením. Program byl rozdělen do dvou částí: ztvárnění symboliky adventního věnce a Nazaretský příběh do doby před narozením Krista. Obsahově však lze námět využít i pro vánoční besídky.
Autor Hana Nováková

Jaro letí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program je inspirován příchodem jara. Rozvíjí zájem dětí o dění v přírodě, podporuje získávání vědomostí a dovedností, učí děti těšit se a prožívat radost.
Autor Alžběta Palatinová

Jak jsme slavili masopust

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento příspěvek vznikl v únoru s cílem seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu, společně prožít radost a veselí. Motivuje děti k rozvíjení myšlení, zručnosti, tvořivosti i fantazii při výtvarných a jiných činnostech.
Autor Alžběta Palatinová

Masopust – fašank

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek je určen pro znovuobjevení tradic a zároveň osvětlení zvyku, který se objevuje jednotlivých částech jižní Moravy. Děti se tak mohou seznámit se konkrétními znaky, které vnesly sílu a význam tomuto zvyku.
Autor Hana Hrabalová

Vánoční těšení pro radost

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Cílem tematického celku je především vytvoření dárečků pro rodiče. Současně s tím je naším záměrem probudit v dětech chuť obdarovávat lidi z blízkého okolí, rozvíjet dětskou jemnou motoriku a fantazii při výrobě dárků, rozvíjet empatii, cit pro druhé, kamarádství.
Autor Bára Kolářová

Příchod zimy s příjezdem svatého Martina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Seznámení dětí, jejich rodičů i širší veřejnosti s lidovými tradicemi spojenými se změnami spjatými s příchodem zimy - příjezdem sv. Martina na koni. Uvědomit si sílu lidových tradic (jejich jedinečnost a krásu), společného prožitku radosti a posilování součinnosti a pocitů sounáležitosti obyvatel města.
Časový rozsah: 10 dnů (říjen - listopad)
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Alena Picková

O životě drobných živočichů a hmyzu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt podporuje vytváření vztahu dětí k přírodě. Učí děti všímat si drobných živočichů a hmyzu, vnímat jejich vlastnosti a pozorovat jejich chování v různých ekosystémech (voda, louka, les). Učí je vnímat, jak jsou tito živočichové malí a zranitelní, vede je k rozvoji empatického cítění a chování. Učí děti soustředěně sledovat děj, poslouchat příběh a dramatizovat jej.
Očekávané výstupy: Děti se lépe orientují ve svém přírodním prostředí a zaujímají citlivý a vnímavý postoj k přírodnímu prostředí a jeho obyvatelům; znají některé ekosystémy a jejich obyvatele, vnímají, že svět je rozmanitý, váží si života i v jiné formě, umí vyprávět o svých zkušenostech, užívají své smysly k pozorování, zdolávají překážky, rozvíjejí sociální dovednosti, orientují se v encyklopedii apod.
Časový rozsah: cca 1 měsíc
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová
Celkem: 9